2013. január 16., szerda

Sárkánytüzes csapdák


A Kazamaták és Kompániák elengedhetetlen tartozékai a csapdák, számtalan ötletet találhatunk a játékvezetőknek szóló részben rájuk, azonban valahogy a csapdák egy fontos fajtája, a sárkánytüzes csapda kimaradt. A következőkben Solaron eredeti koncepciója alapján bemutatom, hogyan működnek ezek.

A sárkánytüzes csapdáknak rendkívül sok formája van, de egyben megegyeznek: tüzük egy jól meghatározott forrásból tör elő, mint amilyen például egy szobor üregesre vájt szeme. Ezt takarhatja egy ékkő, s amint ezt eltávolítják, működésbe lép a csapda, s kitör a sárkánytűz.

Mihelyst sárkánytűz éri a karaktereket, mentődobást kell ellene tegyenek, siker esetén felezik a sebzést. Tehát a csapdák e fajtája igencsak erőteljes, alacsony szintű játékosokra nézvést halálos lehet még „szerencsés” esetben is.

A sebzést az is befolyásolja, milyen méretű forrásból származik a sárkánytűz:

·         Kis: d4
·         Közepes: d6
·         Nagy: d8

Azonban a sebzés növekszik, ha a kazamata mélyebb pontján van az adott csapda. Mindig annyi kockával kell dobnunk, ahányadik szinten „találkozunk” a sárkánytüzes csapdával. Tehát egy negyedik szinten lévő közepes tűzforrású csapdából 4d6 sebzéspont érkezik az óvatlan karakter felé.

4 megjegyzés:

  1. Egyszerű és könnyen kezelhető szisztéma. OD&D-ben valószínűleg vagy eggyel több kockával dobnék és a legnagyobbat/legkisebbet hagynám ki (kis és nagy csapdákhoz), vagy d6 +/- 1 módosítóval dobnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D A végén még belefutunk egybe NOD barátságos kis világán. ;)

      Törlés
  2. Jó kis csapdatípus, ezt lehet akár variálni más hatással is, például ha tűz helyett egy méregfelhő csap ki a szobor üreges szeméből...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a mérgező felhő jó, ki fogom próbálni. :D

      Törlés