2013. július 15., hétfő

Dungeoneering: Move vagy nem move?

Mivel a legutóbbi játékalkalmunkon egy dungeonben való tájékozódás fontos volt, s mivel nem rendelkeztem előzetesen kidolgozott térképpel, ezért absztrakt módon oldottuk meg a kazamatában való tájékozódást és haladást. Ahogy az utazásokra jó szolgálatot tesz az Undertake a Perilous Journey move, úgy használható fel a kazamatákban is, ezért erre a move-ra dobattam.

A játék után azonban kifejezetten elkezdett foglalkoztatni, hogy saját move-ot készítsek a dungeoneeringre. Fel is vázoltam három szerepet, melyeket kellően oldschoolnak tartottam: vezér, térképész, felderítő. A dobást a WIS értékhez rendeltem, miképpen az Undertake...-nél is van. Ám pont ez ébresztett rá, hogy valójában nem akarok másik move-ot készíteni, hiszen mi értelme egy majdnem ugyanolyannak?

Ezért hát arra jutottam, hogy az Undertake a Perilous Jurney –t meghagyom, s mindössze kis függeléket illesztek hozzá, mely az adott játékszakaszra vonatkozik:

Mikor egy kazamatában A pontból B pontba akar eljutni a kompánia, akkor ki kell választani egy vezért, egy térképészt és egy felderítőt. Mindháromnak megvan a maga szerepe, amiért felel: 1. az irányítás, a nehézségek leküzdésének koordinálása (Dungeon Rations, Adventuring Gear); 2. a kazamata feltérképezése, a helyes irányok megállapítása (idő, tájékozódás), 3. a veszélyek felderítése (véletlen találkozások, csapdák). A dobás az Undertake a perilous Jurney move szerint történik, mindössze a helyzethez kell igazítani a dobások következményeit.

Példának okáért a vezér rontása esetén a kompánia több erőforrást veszít (pl. Adventuring Geart-t, mert  rossz helyen kötik ki a kötelet, ott kell hagyják, vagy elszakad, elpocsékolják a fáklyákat stb.); a térképész rontása esetén sokkal több ideig tart az út, netalántán a kompánia eltéved; végül pedig a felderítő rontása esetén a kompánia szörnyek karmaiba vagy csapdába sétál.


Szóval nem kellett ide move, ám egy kiegészítés igencsak hiányzott. Azt hiszem, sikerült megalkotni a megfelelőt. A következő játékok során mindenképpen részletesebb tesztelés alá vetem.

1 megjegyzés:

  1. Remekül csatoltad a dungeoneering-et a már meglévő move-hoz. Itt megjegyezném, hogy az eredetivel, bár jó ötletnek tartom, nem vagyok teljesen kibékülve, mert nem teljesen látom át, miféle design-cél lebegett a szerzők szeme előtt. Funkcionálisnak, mindenesetre funkcionális.

    VálaszTörlés