2013. szeptember 21., szombat

Rettentő regula

Itt a házi szabályokat gyűjtöm össze a Dragon Age kampányunkhoz. Feltüntetem azokat a szabályokat is, melyeket másként használunk, mint az előző kampányban. Folyamatosan bővíteni fogom, ahogy újabb kérdések merülnek fel.

A játékosi megszólalások: harci szituációkon kívül is minden játékosnak joga van megszólalni, cselekedni, így sorban a mesélő végigkérdez mindenkit, hogy az adott szituációban mit szeretne csinálni.  A játékosok csak akkor szólalhatnak meg, amikor rajtuk van a sor ezzel elkerülendő a káoszt az asztalnál. Lehetőség van elhalasztani a megszólalást, míg egy megadott vagy az összes többi játékos be nem fejezte a magáét. Nyilván a karakterek közti interakció továbbra is szabad és kívül esik ezen a szabályon.

Esés: 3 yardonként 1d6 penetrating sebzés.

Gyógyítás: A nem mágikus gyógyításhoz szükség van elsősegély csomagra (Healer’s Kit), mely 5 alkalommal használható, a célpont pedig nem végezhet semmilyen cselekvést, míg gyógyítják. Harci szituációban a készlet minor actionnel vehető elő.

Health felezése*: Az életerőt felezzük. Szintlépésnél normál módon kiszámoljuk a növekményt, majd felezzük (páratlan számnál fel kell írni a fél pontot, hogy a későbbiekben beszámolhassuk). A gyógyulásnál szintén felezünk.

„Molotov koktél”: Az előző kampánnyal ellentétben nem használható. (Az olaj egyrészt nagyon olcsó, másrészt a Flame Blast nevű varázslat értelmét veszti, ha egyszerűbben is lehet ellenségeket gyújtani.) Viszont gránátokat lehet használni a szabályok szerint (Set 2.).

Orvtámadás (Backstab): Csak közelharci fegyverrel.

Tüzes nyilak: Kátrányba mártott vagy olajos ronggyal tekert nyílvesszőket meggyújtva 1d6 extra sebzés okozható a célpontnak. A ruha 1-4/d6, a bőrvért 1-2/d6 eséllyel kap lángra, míg a fémpáncélok egyáltalán nem. A lángra kapott ruházat eloltása major action, ha tovább ég, akkor körönként 1d6 sebzést okoz. A nyílvesszőt meggyújtani (ha már elő van készítve) minor action, ez kiküszöbölhető, ha egy másik személy gyújtja meg.

Úszás páncélban: Amikor egy karakter a vízbe esik, vagy vízben próbál meg úszni páncélban, akkor Constitution (Swimming) vs TN (víz típusának megfelelően tó, folyó, nyugodt, erős sodrású, viharos stb.) próbát kell dobnia, melybe beleszámít a páncél negatív módosítója az Armor Training Talent bármely fokozata ellenére.

*Később bekerült szabály.

5 megjegyzés:

  1. A 3 yardonkénti 1d6 sebzés nem durva kicsit? 3 yard az kevesebb mint másfél méter, olyan magasságból azért minden nagyobb gond nélkül le lehet ugrani szerintem. Amúgy pofásak a házi szabályok, tetszenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)

      Amúgy én úgy számoltam, hogy 1 yard az majdnem 1 méter (a wikipédia szerint 0,914), szóval csak kicsit kevesebb, mint 3 méter esés. Nyilván egy jól sikerült ugrásnál nem sebződik senki, csak akkor van gond, ha mondjuk lelökik.
      Az ötlet DnD-ből jött, ahol 10 lábanként szoktunk 1d6 sebzést számolni, igaz ez csak 9 láb, de DA-ban több a HP, meg gyorsabb a gyógyulás.

      Törlés
  2. Hülye vagyok, valamiért a font/kiló váltás jutott eszembe, a yard valóban alig kevesebb, mint egy méter! :)
    Persze, egy közel 3 méteres esés már fájdalmas tud lenni.

    VálaszTörlés
  3. Nekünk van egy Word doksiban összegyűjtött szabály-módosításunk, ha gondolod elküldöm, közzéteheted, csak adj egy e-mail címet. :)

    VálaszTörlés