Itt a házi szabályokat gyűjtöm össze a Dragon Age kampányunkhoz.
Feltüntetem azokat a szabályokat is, melyeket másként használunk, mint az előző
kampányban. Folyamatosan bővíteni fogom, ahogy újabb kérdések merülnek fel.
A játékosi
megszólalások: harci szituációkon kívül is minden játékosnak joga van
megszólalni, cselekedni, így sorban a mesélő végigkérdez mindenkit, hogy az
adott szituációban mit szeretne csinálni.
A játékosok csak akkor szólalhatnak meg, amikor rajtuk van a sor ezzel
elkerülendő a káoszt az asztalnál. Lehetőség van elhalasztani a megszólalást,
míg egy megadott vagy az összes többi játékos be nem fejezte a magáét. Nyilván
a karakterek
közti interakció továbbra is szabad és kívül esik ezen a szabályon.
Esés: 3
yardonként 1d6 penetrating sebzés.
Gyógyítás: A
nem mágikus gyógyításhoz szükség van elsősegély csomagra (Healer’s Kit), mely 5 alkalommal használható, a célpont pedig nem
végezhet semmilyen cselekvést, míg gyógyítják. Harci szituációban a készlet minor actionnel vehető elő.
Health felezése*: Az életerőt felezzük. Szintlépésnél normál módon kiszámoljuk a növekményt, majd felezzük (páratlan számnál fel kell írni a fél pontot, hogy a későbbiekben beszámolhassuk). A gyógyulásnál szintén felezünk.
„Molotov koktél”:
Az előző kampánnyal ellentétben nem használható. (Az olaj egyrészt nagyon
olcsó, másrészt a Flame Blast nevű
varázslat értelmét veszti, ha egyszerűbben is lehet ellenségeket gyújtani.)
Viszont gránátokat lehet használni a szabályok szerint (Set 2.).
Orvtámadás
(Backstab): Csak közelharci fegyverrel.
Tüzes nyilak:
Kátrányba mártott vagy olajos ronggyal tekert nyílvesszőket meggyújtva 1d6
extra sebzés okozható a célpontnak. A ruha 1-4/d6, a bőrvért 1-2/d6 eséllyel
kap lángra, míg a fémpáncélok egyáltalán nem. A lángra kapott ruházat eloltása major action, ha tovább ég, akkor
körönként 1d6 sebzést okoz. A nyílvesszőt meggyújtani (ha már elő van készítve)
minor action, ez kiküszöbölhető, ha
egy másik személy gyújtja meg.
Úszás páncélban:
Amikor egy karakter a vízbe esik, vagy vízben próbál meg úszni páncélban, akkor
Constitution (Swimming) vs TN (víz
típusának megfelelően tó, folyó, nyugodt, erős sodrású, viharos stb.) próbát
kell dobnia, melybe beleszámít a páncél negatív módosítója az Armor Training Talent bármely fokozata
ellenére.
*Később bekerült szabály.
*Később bekerült szabály.
A 3 yardonkénti 1d6 sebzés nem durva kicsit? 3 yard az kevesebb mint másfél méter, olyan magasságból azért minden nagyobb gond nélkül le lehet ugrani szerintem. Amúgy pofásak a házi szabályok, tetszenek!
VálaszTörlésKöszi! :)
TörlésAmúgy én úgy számoltam, hogy 1 yard az majdnem 1 méter (a wikipédia szerint 0,914), szóval csak kicsit kevesebb, mint 3 méter esés. Nyilván egy jól sikerült ugrásnál nem sebződik senki, csak akkor van gond, ha mondjuk lelökik.
Az ötlet DnD-ből jött, ahol 10 lábanként szoktunk 1d6 sebzést számolni, igaz ez csak 9 láb, de DA-ban több a HP, meg gyorsabb a gyógyulás.
Hülye vagyok, valamiért a font/kiló váltás jutott eszembe, a yard valóban alig kevesebb, mint egy méter! :)
VálaszTörlésPersze, egy közel 3 méteres esés már fájdalmas tud lenni.
Nekünk van egy Word doksiban összegyűjtött szabály-módosításunk, ha gondolod elküldöm, közzéteheted, csak adj egy e-mail címet. :)
VálaszTörlésKüldtem üzenetet. :)
Törlés