Régóta érik bennem, hogy újra elővegyem a Dragon Age RPG-t,
s egy egészen új kampányt indítsak vele. A legutóbbi pénteken sor is került az
első sessionre, ahol összeállt a csapat, s a játékosok megismerkedtek a helyzetindító
konfliktussal, amelyet a mágusok és templomosok ellentétére alapoztam. Időben
is ugrottunk, mert míg az előző kampány a Métely előtt játszódott, meg részben
annak kezdetekor, a második ott veszi fel a fonalat, mikor Kirkwallban a mágusok
legyőzik a templomosokat.
Persze, habár az alapkonfliktus e körül mozog, azért a
játékosaimnak teljesen szabad kezet engedek a kampány során. Valójában csak az
egyik – a mágus – karakterhez kötődik kifejezetten ez, aki kap egy „megbízást”,
de innentől kezdve tényleg csak rajtuk múlik, hogy mihez kezdenek a helyzettel.
(Felmerült például, hogy a mágust – JK ide vagy oda – ki kellene nyírni,
mielőtt bajba keveri a csapatot... :P Végül ez nem következett be.)
Szerencsére a karakterek elég jól sikerültek, úgy érzem
kellő motiváció van bennük, hogy hosszú ideig kalandozzanak Thedason, persze
csak akkor, ha nem halnak meg idő előtt. Erre is van kilátás, hisz Thedas
egyáltalán nem veszélytelen, ráadásul egyetlen érdektelennek tűnő kis döntés is
vérre menő következményekkel járhat. No, igen. Kicsit jobban rá szeretnék
erősíteni arra, hogy ez egy dark fantasy szerepjáték, így a jó és rossz relatív
mivolta gyakorta elő fog kerülni.
A játékbeszámoló hamarosan érkezik. Még gondolkodom azon,
pontosan milyen formát válasszak – mert azt szeretném az egész kampány során
követni, legfeljebb minimális változtatásokkal. Valószínű, hogy inkább a
vázlatosság irányába mozdulok el, hiszen úgy gyorsabban kész egy beszámoló, viszont
fontosnak tartom, hogy ez ne menjen a hangulat és az érthetőség rovására.
n+1. próbálkozás :D
VálaszTörlésÉn egyes játékülések beszámolóit is felosztottam anno. Így egy-egy játékülés pár rövidebb darabból (jelenetből?) állt össze egy bejegyzéssé és mindegyik kapott megfelelő címet. Így jobb volt írni + a játékosok számára is jobb volt olvasni.
Pár alkalommal pár npc szemszögéből még egy kis hangulatkeltő firkálmány is kikerült a bejegyzések közé, ami még inkább dobott a hangulaton - vagyis remélem.
Ez sem elvetendő megoldás, ám félek attól elaprózódna. Mindenesetre megfontolom ezt, a különösebben hosszú játékalkalmak esetén talán két, esetleg három részbe oszthatnám a beszámolókat. Viszont így elvész az egy beszámoló az egy játékalkalom felállás. Az első játékalkalmat biztos le lehet írni egyben, annyira sok dolog nem történt, ráadásul kerek egészet alkot. Általában igyekszünk ott lezárni a sessiont a csapattal, ahol nagyjából már "kereknek" tűnik.
TörlésLehet benne valami. Mondjuk nálunk részben a szükség is szülte a dolgot - kevés játék.
TörlésMindenesetre várom a beszámolókat :) .