Már régóta izgatott, milyen lesz
a Green Ronin új játéka, a Dragon Age
alapjaira épülő Fantasy Age. Épp
ezért, amikor megjelent, azonnal megvettem a PDF-et, s elolvastam a könyvet. A
kipróbálásra még várni kellett egy kicsit, de szerencsére múlt héten adódott
egy lehetőség, amit ki is használtam. A játékra végül nem saját kalandot
találtam ki, hanem a Rappan Athuk
megadungeont használtam fel. (Nemrég sikerült beszereznem a régi kiadás első
kötetét, a The Dungeon of Graves: The
Upper Levels című füzetecskét.) Igaz, a technikai dolgokat (szörnyek,
csapdák, próbák) konvertálnom kellett, de ez nem volt egyáltalán megterhelő
feladat, gyorsan végeztem vele. A játék végül igencsak eseménydúsra sikeredett,
játékos és nem-játékos karakterek egyaránt hullottak, de azért az egész
kompánia nem veszett oda.
(2015. augusztus 10.)
A Kompánia
Björk, törpe harcos, aki
egy élő konzervdobozra hasonlított leginkább, s akinek a lassúsága végül a vesztét
okozta
Durung, ember harcos,
erőművész, önjelölt csábító, aki túl bátor és vakmerő volt, hogy életben
maradhasson
Hyns, elf íjász, aki
kézműves tudásának is hasznát vette kalandjai során, s emellett rendkívüli
bátorságról is bizonyságot tett
Szirkrisz, gyíkember
varázsló, aki több borospalackot is cipelt magával, de sosem érezte alkalmasnak
a pillanatot arra, hogy felbontson egyet
Bérencek:
1.
Gájner és Buzin, rátermett
harcosok, mindketten szörnyű halált haltak még azelőtt, hogy beléphettek volna
a kazamatába.
2.
Miána, Durung bérence, aki
megpróbálta csábereje segítségével harcost a csapat ellen hangolni, majd az
első adandó alkalommal cserbenhagyta „szeretőjét”, ám a kapzsiság végül vesztét
okozta
Fontosabb események
Első leereszkedés (pontosabban földfelszíni kalandozás)
-
Smallville falujának kocsmájában vette kezdetét
a kalandjuk, ahol egy kellemes ital mellett elbeszélgettek a helyiekkel a
szomszédos kazamatáról, Hyns karizmatikus megjelenésének köszönhetően indulás
előtt még bevonzotta a társaságba Gájnert és Buzint.
-
A temetőt járva jól elkerülték a kutat, amelyről
csak rosszat hallottak, s inkább a két oldalsó mauzóleumot nézték meg, ám ezek
sajnos üresek voltak.
-
Míg Björk egy törpe szobornál rálelt egy
kulcsra, addig Durung megtalálta a saját sírhelyét a temetőben, de erről
bölcsen hallgatott társainak.
-
A fő mauzóleum ajtaja előtt rájuk támadt három
gargoyle. Az egyik majdnem Durung nyakát törte (felrepült vele a levegőbe, majd
elengedte), Szirkrisz meg rájött, hogy a tűz nem a leghatásosabb fegyver a kő
ellen, de ezek ellenére a kompánia sikeres volt, elpusztították a szörnyeket.
-
Kicsit leültek kifújni magukat a főmauzóleum
előtti placcon, amikor ghoulok rontottak rájuk. Itt már kevésbé volt
szerencséje a csapatnak, a ghoulok a kompánia felét paralizálták, két bérencet
pedig felfaltak. Végül azonban csak sikerült felülkerekedni a veszedelmen, ám a
történtek kedvüket szegték, s inkább visszamentek a faluba.
Második leereszkedés
-
Durung reggel felbérelt egy a fogadóban időző
harcos nőt, Miánát.
-
Ezúttal végre lejutottak a kazamatába a
főmauzóleumon keresztül, de az első szobában egy Zöld Iszappal találkoztak
váratlanul. A csapat felének odalett a fegyvere, s Durung bőrpáncélja is eléggé
megsínylette a dolgot. Miután pár rezet találtak a teremben, inkább úgy
döntöttek, visszamennek a faluba, s szereznek fegyvereket.
Harmadik leereszkedés
-
Másnapra szereztek fegyvereket, s Hyns megjavította
Durung bőrvértjét.
-
Túljutva az első termen rögtön két csapdával
néztek szembe, de mindkétszer irtó nagy szerencséjük volt.
-
Ráleltek egy szekrényre, benne némi használható
holmival.
-
Eljutottak a latrinákhoz, ahová csak Szirkrisz
merészkedett be. Nem nyúlt semmihez (az egyetlen WC-hez sem, ami a teremben
áll), csak benézett a gödrökbe. Az egyikben pénz csillanását látta meg, de nem
szólt erről a társainak, mert gyávának tartotta őket.
-
Egy rejtekajtó mögött ráleltek egy élőholtra,
akit legyőztek, majd elvették a kincsét.
-
Bedőltek a vérpatkányok csapdájának: Durung egy
sikoltozó lányhoz futott, erre lekaszabolták a sötétből előugró vérpatkányok. A
nyomában járó Björk is alulmaradt. Míg ők ketten meghaltak, Hyns bátran
küzdött, egymás után lődözve a nyilakat. Miána az első pillanatban lelépett
(korábban Durung a zsákmánya egy jelentős részét neki adta, így volt mivel
távoznia), majd nem sokkal őt követve Szirkrisz is távozott szidva Durung
felelőtlenségét. Míg Hyns még egyedül is küzdött, a menekülő Szirkriszre
rátámadt Miána, hogy elvegye a pénzét. Szirkrisz azonban számított az
orvtámadásra, s megölte a nőt egy varázslattal.
-
Hyns végül feladta a küzdelmet s menekülőre
fogta, azonban egy nyíl eltalálta, s eszméletét vesztette. Szirkrisz
kockáztatta saját épségét, s visszarohant a folyosón, hogy segítsen társának, s
elhúzta az elfet onnan, mielőtt még a vérpatkányok odaértek volna. Végül
mindketten megmenekültek a kutyaszorítóból.
-
Szirkrisz és Hyns visszament a latrinákhoz, hogy
kiszedjék az egyikben lévő aranypénzeket. Szirkrisz úgy akart leereszkedni a
lyukba, hogy kötelet köt a középen álló WC-re, azonban az erre megelevenedett s
megpróbálta megenni őt. A gyíkember a nála lévő két savval teli fiolát rádobta,
de ez is kevés volt a szörny megállításához. Elkeseredett küzdelemben végül
aztán csak legyőzték a szint legkeményebb szörnyét, s a kincset is sikerült
megszerezniük (igaz, Szirkrisz összeszedett egy komolyabb fertőzést).
-
Ketten távoztak végül a kazamatából, sok
kinccsel és egy rakás tapasztalattal.
Egy ideje szemezgetek a Fantasy Age-dzsel, mert a DA-ban összessgében elég jól szuperált a rendszer (még ha a harcok néha el is húzódtak a sok HP miatt); nektek milyen tapasztalatotok volt vele?
VálaszTörlésAlacsony szinten kifejezetten pörgősek a harcok. Ez köszönhető annak is, hogy a kalandorok is elég jól teljesítenek sebzések terén a Pinpoint Attack miatt, ami sokkal többször használható, mint a korábbi Backstab.
TörlésA faj és háttér szétválasztása remekül sikerült, a kasztok képességein csiszolgattak egy keveset, a mágiarendszer pedig sokkal átláthatóbb s jobb lett, ami viszont eddig is jó volt, az megmaradt. :)
Mesélői szempontból elmarad a DnD 5 nyújtotta jóságoktól, de igazából pofonegyszerű karaktert, s így NJK-t alkotni is. Plusz az RPG-s és a felfedezős stuntok miatt sokkal többféle játékra jó, akkor is izgi, s lehet képességeket használni és dobálgatni, ha nincs harc.