Mivel a legutóbbi játékalkalmunkon egy dungeonben való
tájékozódás fontos volt, s mivel nem rendelkeztem előzetesen kidolgozott
térképpel, ezért absztrakt módon oldottuk meg a kazamatában való tájékozódást
és haladást. Ahogy az utazásokra jó szolgálatot tesz az Undertake a Perilous Journey move, úgy használható fel a kazamatákban
is, ezért erre a move-ra dobattam.
A játék után azonban kifejezetten elkezdett foglalkoztatni,
hogy saját move-ot készítsek a dungeoneeringre. Fel is vázoltam három szerepet,
melyeket kellően oldschoolnak tartottam: vezér,
térképész, felderítő. A dobást a WIS értékhez rendeltem, miképpen az Undertake...-nél is van. Ám pont ez
ébresztett rá, hogy valójában nem akarok másik move-ot készíteni, hiszen mi értelme
egy majdnem ugyanolyannak?
Ezért hát arra jutottam, hogy az Undertake a Perilous Jurney –t meghagyom, s mindössze kis
függeléket illesztek hozzá, mely az adott játékszakaszra vonatkozik:
Mikor egy kazamatában A pontból B pontba akar eljutni a
kompánia, akkor ki kell választani egy vezért,
egy térképészt és egy felderítőt. Mindháromnak megvan a maga
szerepe, amiért felel: 1. az irányítás, a nehézségek leküzdésének koordinálása
(Dungeon Rations, Adventuring Gear); 2. a kazamata feltérképezése, a helyes
irányok megállapítása (idő, tájékozódás), 3. a veszélyek felderítése (véletlen
találkozások, csapdák). A dobás az Undertake
a perilous Jurney move szerint történik, mindössze a helyzethez kell
igazítani a dobások következményeit.
Példának okáért a vezér rontása esetén a kompánia több
erőforrást veszít (pl. Adventuring Geart-t, mert rossz helyen kötik ki a kötelet, ott kell
hagyják, vagy elszakad, elpocsékolják a fáklyákat stb.); a térképész rontása
esetén sokkal több ideig tart az út, netalántán a kompánia eltéved; végül pedig
a felderítő rontása esetén a kompánia szörnyek karmaiba vagy csapdába sétál.
Szóval nem kellett ide move, ám egy kiegészítés igencsak hiányzott. Azt hiszem, sikerült megalkotni a megfelelőt. A következő játékok során mindenképpen részletesebb tesztelés alá
vetem.
Remekül csatoltad a dungeoneering-et a már meglévő move-hoz. Itt megjegyezném, hogy az eredetivel, bár jó ötletnek tartom, nem vagyok teljesen kibékülve, mert nem teljesen látom át, miféle design-cél lebegett a szerzők szeme előtt. Funkcionálisnak, mindenesetre funkcionális.
VálaszTörlés