Megint nagy kihagyás volt az előző bejegyzés óta, azonban az elmúlt héten
elkapott az influenza, így nem nagyon volt kedvem írni. No, most hogy már nem
készül szétrobbanni a fejem igyekszem pótolni a legutóbbi Dungeon World játék
beszámolóját, mely kb. két hete volt.
Játékos karakterek:
Finnegan, a hatalmas pallost forgató bátor félszerzet
harcos (4. szint)
Kraar, a raszta hajú fekete-elf druida (4. szint)
Lux Hadrian, Xtus isten rettenthetetlen paladinja (5.
szint)
Pelin, a zöldszakállú druida
(3. szint)
Walton, a méretes és végzetes
kalapácsot lóbáló harcos (3. szint)
A romvárosból való visszaérkezésüket követő napon Kraar a
pénzét egy mulatság megszervezésére költötte. Így azt a napot ivászattal és
pihenéssel töltötte a kompánia. Lichtensein is visszatért közéjük, mint
kiderült az apja nem hogy örült vad kalandjának és a megszerzett kincseknek,
hanem egyből ki is tagadta. Finnegan biztosította arról, hogy számára mindig
van hely a csapatban. Közben Walton is megérkezett, aki Fedafuce beavatottjai
közé lépett igen gyakorlatias megfontolásokból, de az ilyen döntések amúgy is
jellemzik az egyházat. Lux ezek után mindenképpen el akarta ismertetni a
harcossal Xtus felsőbbségét, de valódi vita nem alakult ki. Pelin a környék
állataitól próbált informálódni, s egy nagyon ravasz rókától megtudta, hogy a
város csak látszat, mert a magas házak alatt üregek vannak, bár azt bevallotta,
ő nem járt bennük, csak van érzéke az ilyesmihez.
Másnap elindultak Dvartba, azonban a mocsaras résznél
megdöbbentő látvány tárult a szemük elé. Ahol eddig üggyel-bajjal járható út
volt, most mindent víz borított. Pelin legutóbbi varázslata a vízzel
megbolygathatott valamit, mert a legsekélyebb részen is térdig ért a víz. A jó
mohaszakállú druida azonban nem adta fel, szétválasztotta a tavat, ezzel utat
nyitva maguknak. Sajnos azonban valamit megint elszúrt, mert félúton egyszer
csak meggyengült a varázs, s a víz rájuk zúdult, s vele együtt egy méretes
hidra is. Iszonyatos harc vette kezdetét, melyben Finnegan, amint lehetett Lichtenseint
a túlpartra vonszolta, azzal hitegetve, hogy a hátába kerülnek a szörnynek.
Kraar átváltozott és a magasba repült, Pelin újra varázslathoz nyúlt volna, de
őt erősen lefoglalták a hidrafejek, míg Lux megrohanta a hidrát, s megpróbált úgy
helyezkedni, hogy a mellkasába tudjon döfni, ahol a szívét feltételezi. Eközben
Waltont a repülő Kraar felragadta magával s rádobta a hidra hátára. Sikerült
erős sebzést okoznia, azonban végül leesett a hidra lábához, így az jól megtaposta,
majd mikor Lux többedik próbálkozására végre elérte a szívet, a szörny ráesett
a földön heverő Waltonra. Meg a paladinra is, bár rá szerencsére csak a bestia
széle jutott. A vízben azonban ez sem vigasztalta, mivel alatta sem ő, sem a
harcos nem igen kapott levegőt. Mindezt látva Finnegan visszaindult a parton
„őrségben” hagyva Lichtensteint, azonban hosszú utat kellett megtennie. Pelin
farkassá változott és befúrta magát a hidra belsejébe, hogy kihozza társait,
azonban eltévedt, s ő is igen szorult helyzetbe került. Kraar gorillakánt
azonban sikeresen kiszabadította két bajtársát. Pelint viszont csak Finnegen
tudta megmenteni, mivel ő volt elég bátor és kicsi, hogy a szörny oldalán vájt
lyukon keresztül bemásszon, s kihúzza a vérben és bélsárban fetrengő farkast.
A csatát követően hőseink leültek szusszanni egyet a parton,
míg megtárgyalják, merre menjenek tovább. Azonban míg tanakodtak, s míg Lux
felfedezett egy épületet, mely borzasztóan megragadta őt, addig Kraar egy
varázslattal megpróbálta élőhalottá változtatni a hidrát, azonban bár sikerült
ezt megtennie, a szörny elszabadult, s mivel a druida azonmód vízzé változtatta
magát, a kompánia felé indult meg túlvilági dühvel. Hőseink némileg csüggedten
vetették magukat harcba, másodjára kevésbé volt szívmelengető dolog megküzdeni
a szörnnyel. Azonban ezúttal elég volt lecsapdosni a fejeket. Persze ez sem
volt könnyű munka. A csatát követően Lux ki is osztotta a többieket, hogy bár
tudja, képesek rá, azért nem muszáj varázsolniuk úton-útfélen, mert abból eddig
csak baj volt.
Ezt követően a kompánia a Lux számára izgalmasnak kinéző
toronyházat nézte meg. A magas épület alagsorában találtak rá egy „Labor”
feliratú ajtóra, egy hosszú folyosóra kis szobákkal, továbbá egy nagy,
leláncolt acélajtó mögött egy fémeszközökkel és vaságyakkal teli teremre. Ebből
egy mechanikus ajtó felfeszegetésével egy lépcsősoron keresztül egy hatalmas
helyiségbe jutottak, ahol kis fekete obeliszkek voltak szabályosan a padlóra
helyezve, a távolban pedig egy nagy arcot formázószobor állt. Lux valamilyen
félreértésből adódóan Xtus szentélyként azonosította a helyet, s elindult a
nagy kőarchoz, hogy közelebbről megvizsgálja. Óvatosan kerülgette az
obeliszkeket s a földön itt-ott elterülő fekete tócsákat. Eljutván az
archoz pedig felfedezte, hogy tele van ikszekkel. Azonban az is feltűnt neki,
hogy a szoborarcnak hosszúkás füle van. Mindebből azt a következtetést vonta
le, az elfek bizonyára a maguk módján imádták Xtust. Visszafele jőve azonban
kezdett egyre gyanúsabbá válni az egész hely számára. Miközben ő oda volt
nézelődni, társai vizsgálódni kezdtek. Walton szerencsétlen módon érintkezett a
fekete obeliszk folyós anyagával (érintésre folyékonnyá vált a szilárdnak tűnő
obeliszk), s megmérgeződött tőle, míg Pelin is kapott egy kisebb dózist, de ő
csak beteg lett. Walton azonban felfele úton már a halálán volt. Az ajtót
visszazárták, s Lux felírta rá: „A gonosz elfek megrontották Xtus templomát. Ne
menjetek le! NAGY GONOSZ!”
A felszínre érve tanakodni kezdtek, hogy mitévők legyenek
Waltonnal, aki már a földön fetrengett, rángatózott, s érthetetlen módon
puffadt. Lux és Finnegan rőzsét gyűjtött, míg Kraar próbálta meggyógyítani a
harcost. Mindhiába. Egyszer csak egy fekete lény robbant ki Walton hasából s
vetette magát a druidára. A kompániában nagy zavar támadt, midnenki igyekezett
legyilkolni a szörnyet, vagy legalább távol maradni tőle. Végül Finnegan egy
jól irányzott csapással kettészelte a szörnyet. Ám nem ez volt a legkülönösebb
dolog az egészben, hanem az, hogy Walton csodával határos módon még mindig
életben volt. Bár egy pillanatra elhagyta a lelke, Fedafuce alkut ajánlott
neki, s visszaküldte az élők közé. Igaz, mostantól az ő vállát nyomja a roppant
feladat súlya, az Arany Abakusz megtalálása.
A kompánia tagjai fellélegeztek, hogy túl vannak a
veszélyeken, majd mivel már igencsak beesteledett, s Walton is még a lehető
legrosszabb állapotban volt a táborverés mellett döntöttek. Ezen a ponton
fejeztük be a játékot, s majd innen fogjuk folytatni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése