Már jó ideje adós vagyok egy World of Dungeons játék beszámolójával,
melyet még február közepén játszottunk le egyetemi barátokkal. A játék rendkívül
szórakoztató volt, s a végére határozottan newschool jelleget öltött, amit
nagyon élveztem, de szó mi szó, azért There’s
no School like the Old School. Úgyhogy majd egyszer ráveszem őket egy kis Kazamaták és Kompániákra. Mindenesetre
még ennek a folytatása is várható valamikor.
Játékos karakterek:
Alaaleh, Cthulhu
papnője, aki a káosz szításában leli legnagyobb örömét, s nem riad vissza egy
város elpusztításától sem
Ráka, a
varázslónő Uruból, akinek célja nem kisebb, minthogy a legnagyobb varázsló
legyen
Sinon, a tolvaj,
aki Xanathar királyának koronáját lopná el legszívesebben, de egyébként bármit,
ami mozdítható
Soraya, a
hippogriff hátán lovagoló birodalmi vadásznő, egy igazi amazon küllemével és
jellemével
Fontosabb események:
−
Gzoht városkájának közelében van egy régi rabszolgaverem*, melyet rablók,
Svindeus vezetésével tartanak a kezükben (róluk Sinon elég sokat tudott). Ezért
is kaptak az alkalmon, mikor egy öreg azzal kereste meg őket a fogadóban (habár
nem voltak még egy csapat), hogy segítsenek kirabolni őket, mert nemrég nagy
kincsre tettek szert. A kalandozók hagyták az öreget, s maguk mentek a régi
veremhez, lévén Sinon tudta az utat.
−
A martalócok barlangjának kifüstölése viszonylag könnyen ment, habár voltak
kritikus pillanatok, főleg mikor Sinonra ráismert egy régi barát. Mindenesetre
a tolvajt csöppet sem zavarta ez, hogy eltegye láb alól. Végül Soraya és Ráka a
hippogrif hátán egy láda kinccsel leléptek a veremből. Sinon egy titkosajtó
mögött szerzett magának kincseket, majd ő is továbbállt. Végül csak Allaaleh
maradt, aki istene sugallatára elszabadított egy szörnyű monstrumot a vermek
mélyéről, ezzel pedig megpecsételte Gzoht városának sorsát.
−
A négy kalandor a Szárnyas Fejvadászhoz címzett fogadóban találkozott újra, egy
Morog nevű településen. Mint kiderült mindannyian a Régi Romok Kertjébe
tartottak, mely Ankhyra mellett terül el. Alaaleh istene megbízásából Cthulhu
Szavát, a nagyhatalmú varázslatot kereste. Ráka a findusz nevű különleges
mágiataszító növényt, hogy részt vehessen a nagy Mágus Viadalon. Sinon egy
régóta keresett kincses térképet. Soraya pedig az ősi könyvekben sokat
emlegetett, igen halálos fegyvert: a lézerpisztolyt kereste.
−
A Régi Romok Kertjében előbb szereztek a pigmeusoktól finduszt (hosszú alkudozás és ígérgetés után), majd egy régi
épület alagsorában szkafanderes zombikkal megküzdve találtak lézerpisztolyt.
Eztán a Koponyák Házába mentek át, ahol Zotoq, a rettegett, egy igen jó
kiállású muszkulusz lovag állta útjukat (egy kisegér páncélban). Miután
megfeleltek a találós kérdésére, beengedte őket. Így a kompánia másik két tagja
is megszerezhette, amiért jött: a térképet és a Cthulhu Szavát.
Ezt
követően kijöttek a Régi Romok Kertjéből, s elindultak Ankhyra felé. Itt
fejeztük be. Beszámolómban, mint látható, nem tértem ki minden részletre, sőt,
nagyon sokat rövidítettem az eseményeken, de a lényegi történéseket, reményeim
szerint, sikerült összefoglalnom.
* A játékhoz felhasználtam egy egylapos modult:
Jól hangzik; bár bevallom, sokkal jobban érdekelt volna az, hogy a "new school" elemek miként jelentek meg a mesében, valamint hogy ez mennyiben befolyásolta a játékélményt.
VálaszTörlésNos, erre is tudok röviden válaszolni. A játék előrehaladtával a játékosok ötletei egyre jobban befolyásolták a világ működését, s a kaland menetét is. Volt például, hogy egyikük új szereplőt hozott be, aki feladattal bízta meg őt. Sok esetben már kérdéseket sem kellett feltennem, egészen elszabadultak. :)
VálaszTörlés