Az elmúlt hetekben kicsit
elmaradtam a játékbeszámolókkal, pedig a legutóbbi bejegyzés óta háromszor is
játszottunk. Persze ez várható volt a
szorgalmi időszak megkezdődésével, mindenesetre most már remélhetőleg sikerül
beállni , s újra felvenni a tempót.
A most következő játék, melyről
beszámolót írtam, igencsak eseménydús volt, így az események rövid
összefoglalása mellett is elég nagy terjedelmű lett.
Játékos
Karakterek
Finnegan, a hatalmas pallost forgató bátor félszerzet
harcos (4. szint)
Kraar, a raszta hajú fekete-elf druida (3. szint)
Lux Hadrian, Xtus isten rettenthetetlen paladinja (4.
szint)
Pelin, a zöldszakállú druida (3. szint)
Hőseinket egy kereskedő kereste fel, aki hírét vette,
hogy Waltont érdekli egy jól fizető munka. Mivel a harcos nem volt jelen, a
fogadós az éppen reggeliző társaihoz küldte őt. Miután a kereskedő előadta a
tervét, miszerint is a limesen átkelve az őserdőben élő viszonylag békés
gyíkember faluba menne el egy jövedelmező üzlet reményében, s a kalandok
mellett jó bért is ajánlott, hőseink kaptak az alkalmon és beálltak hozzá
karavánőrnek. (Luxot külön felcsigázta a hír, hogy egy Xtus pap is él a
faluban.) Meg is beszélték, hogy másnap hajnalban találkoznak, s megindulnak
délre.
Hőseink az utolsó Landarban töltött napon végére
jártak az utóbbi időszak rejtélyes állatgyilkosságainak, melyeket állítólag egy
vérfarkas követett el. A nyomok a régi világítótoronyhoz vezettek. Az ajtó le
volt láncolva, de ez nem jelentett gondot a druidáknak, akik a torony tetejéről
mentek be. Mint kiderült, a szörny is itt járt ki-be. Azonban nem egy likantróp
volt, hanem egy hatalmas, több részből összefércelt ember. Miután Pelin a
torony urára hivatkozott mint megbízóra, a szörny dühbe gurult és az
elpusztításukra tört, s ezen nem segített Kraar közbelépése sem. A helyzetet az
mentette meg, hogy Finnegan betörte az ajtót, s Lux Hadriannal vállvetve
megküzdöttek a szörnnyel. (A Csillagok
Hangja modul tesztjátéka kapcsán a szörny kiszabadult a rejtett
kazamatából, de mivel nem talált jobb helyet magának, visszatért a régi
világítótoronyba. Így akadhatott rá a kompánia.)
Másnap reggel elindultak, s mivel jó tempóban haladtak
délutánra elérték Delont. Kraar a cickányszellemtől hírt kapott arról, hogy a
közeli erdőben találhatja meg a Kétfejű Macskát. Ezért még aznap este
bevetették magukat az erdőbe, melynek nem volt túl jó híre a helyiek közt. Egy
régi kőkörnél találtak egy feliratot, melynek szövegével nem foglalkoztak sokat
(az átok megtöréséhez tartalmazott útmutatást). A macska támadása váratlanul
érte őket, de aztán gyorsan összeszedték magukat. S hamar sikerült
felülkerekedniük rajta. A halott állat teste aztán hamar átváltozott egy
gyönyörű leánnyá. Mivel már nem volt mit tenni, eltemették a lányt, majd
visszamentek a faluba. Útközben még egy őrült druidanőbe futottak, aki
gyilkossággal vádolta őket, s megfenyegetőzött, vissza ne merjenek térni az
erdejébe.
Másnap reggel továbbmentek, s a nap végére értek
Újdvartba, a zárkózott elfeiről híres városkába, mely közvetlenül a limes
mellett állt. Igazából csak a belvárosban laknak elfek, magas fémházakban, a
többi ház hagyományos, s főleg emberek lakta. A legionáriusok családjai adják a
lakosság legnagyobb részét. Hőseink először lepakoltak a fogadóban, majd miután
a kereskedő megmondta nekik, hogy több napot fog eltölteni itt üzleti okokból,
némi kaland után néztek. Mivel Dvart az elfek limesen túli romvárosa felkeltette
az érdeklődésüket, felkeresték a városka elfeinek vezetőjét, Hamurapot. Az öreg
elf eleinte zárkózott volt, főleg a számára igen vadnak tűnő Kraarral szemben,
de aztán Finnegan félszerzet pipadohánya, s egy baráti pipázás megoldotta a
nyelvét az öregnek. Mesélt arról, ahogy gyerekként menekülni kényszerültek
Dvartból, ahol fajuk eredetének kutatása túl nagy veszedelmet hozott rájuk.
Mesélt arról, hogy találtak egy ősi leletet, mely hihetetlen technológiai
fejlődéshez segítette őket hozzá, amelyről e pusztuló korban álmodni se mernek,
ám hajdanvolt őseik tudásához még ez sem volt mérhető. Ennek már mind vége, s
Dvart egy elátkozott várossá vált. Hamurap határozottan intette őket a romváros
meglátogatásától, semmi mást nem találnának ott, csak halált.
Hőseinket az intés nem zavarta, a fogadóban embereket
toboroztak. Így csatlakozott Finneganhez Bernard von Lichtenstein, a város
vezetőjének fia, továbbá Kraarhoz Jack, Jo és Jill. Másnap aztán útra keltek,
igaz Lux nem tartott velük, mert a kereskedő segítségét kérte egy ügyben (azaz
a játékosnak el kellett mennie). Mielőtt elhagyták volna a várost, egy ketrecbe
zárt gorillával kegyetlenül bánó csoportra lettek figyelmesek. Kraar
kiszabadította a gorillát, megkárosítva ezzel Lantiadest, a landari arisztokratát,
akinek az emberei fenyegetőzve vonultak vissza, nem vállalva hőseinkkel az
összetűzést. Jó három órás, kemény terepen való menetelés kellett ahhoz, hogy
elérjenek a város külső pereméhez, melyet nagy tavak szegélyeztek. Itt meggyűlt
a bajuk pár óriásbékával, többüket lenyelték. Ám kitartó küzdelem árán hőseink
felülkerekedtek a szörnyeken. Már itt kiderült, hogy Lichtenstein meglehetősen
nagy veszélyforrás a csapat számára. Finnegannek nem kis fáradalmába került,
hogy megmentse kövér bérence életét.
Eztán hőseink a város romjai közt egy fára felmászva
lepihentek pár órára. Arra eszméltek fel, hogy körben a romok és a növények
közt mozgolódást hallanak. Egy kobold csapat csapott le rájuk. Miután sikerült
elüldözniük őket, s Lichtensteinbe is életet öntöttek egy kis gyógyitallal,
körbejárták a belvárost, melynek toronyházai megmaradtak. Ezek hatalmasak
voltak, főleg a város közepén álló kör alakú monumentális torony. A többi
épület hozzá képest eltörpült. Nem fémből voltak azonban, mint Újdvart elf épületei,
hanem valamiféle kőszerű anyagból, melynek belsejében, több romos résznél is
látszott, fémszálak futnak. Mivel azonban esteledni kezdett, hőseink úgy
döntöttek, visszatérnek Újdvartba.
Másnap aztán visszatértek, s újra körüljárták a
belvárost, hogy Kraar varázslatával észlelhessék a körön belül tartózkodó
gonoszt. Mielőtt a város közepén álló épületekhez el tudtak volna menni, a
druida megérezte, hogy ártó szándékú lények léptek be a körbe, s épp feléjük
tartanak. Így hát bementek egy toronyházba és felmentek pár emeletet, hogy a
magasból nézhessék meg, kik azok. Mint kiderült, a tegnapi koboldok tértek
vissza, azonban most raptorháton. Mivel a raptoroknak jó volt a szaglása,
könnyen meglelték a kompánia nyomát, s elindultak fel a lépcsőn. Kraar ekkor
százlábúvá változott, s a rovarok segítségével lelassította a
raptorlovasokat. Ám négyen áttörtek egyenesen
a többiek felé, akik lesben várták a közeledőket. Finnegan csöndre intette
Lichtensteint, aki erre természetesen megkérdezte: „Most akkor csöndben kell
maradni?” A következő pillanatban megérkezett az ellen. A legszorongatottabb
helyzetbe Pelin került, aki vaddisznó alakjában küzdött az életéért. Heves
küzdelem volt, de sikerült megölni a raptorokat és a lovasaikat is. A maradék
kobold a sárkány bosszújával fenyegetőzve menekült el.
Hőseink ezt követően elindultak a város központja
felé, de mivel Kraar nagy gonoszt érzett a monumentális toronyban, ezért egy mellette
álló épületet néztek, meg mely alacsony volt, s pont a túloldalán feküdt a
szoborparknak, mely egy egészen hagyományosnak tűnő, oszlopokkal díszített
épület mögött helyezkedett el. Ebben az épületben nagy, táblákat találtak a
falakra rakva. Kutatgatásukat az zavarta meg, hogy egyszer csak valamilyen
hirtelen események köszönhetően a táblák elkezdtek világítani, s mindenféle
képet mutattak elfekkel és furcsa szerkezetekkel. Miután befejezték a
szétnézést itt, elindultak az oszlopos épülethez.
Pelin patkány alakjában ment be, s óvatosan felmérte a
padlót, a falakat és az belül is sorban álló oszlopok mögé is belesett. Majd
középre érve, egy glóbuszt tartó oltár alatt egy halom kincset talált. Gyorsan
ki is futott, majd értesítette a többieket. Így hát együtt mentek be, hogy
megszerezzék a kincseket. Azonban a plafonról levágódott eléjük egy óriási nagy
szemű gyík és kővé változtatta az egyik bérencet. Több se kellett, azonnal
futásnak eredtek. Mind kiértek, azonban még egy bérencük kővé vált. Szegény
Lichtenstein nem értette az egész menekülés okát, így meg is jegyezte
Finnegannek: „Miért futottunk, nem láttam semmit.” „És még életben vagy.”
Miután kifújták magukat, kerítettek tükröket és úgy
mentek vissza. Kraar denevér alakban körözött, Pelin a hátára kötött egy nagy
tükröt és kúszott, Finnegan pedig Lichtensteint próbálta megvédeni. A
baziliszkusz újra rájuk támadt, s bár a tükör összetört, végül sikerült halálos
csapást mérnie Finnegannek a lényre becsukott szemmel. Lichtenstein csak úgy
emlékezett az egészre: „Micsoda rohamot vezettem, ugye láttad, Finnegan?”
Később a fogadóban pedig már úgy mesélte a sztorit, mintha ő vágta volna le a
baziliszkuszt.
A szörny legyőzése után Kraar eltette a fejét, hátha
még hasznát veszik a képességének, a többiek pedig megpakolták az erszényeiket.
Kifelé menet egy újabb csapat raptoros kobold támadt rájuk, de őket Pelin egy
kisebb tornádóval szétkergette. Eztán visszaindultak Újdvartba, igaz, előtte
még gyűjtöttek békapetét egy tóból, s mindezt Pelin varázslatával, aminek
később következményei lettek (a tavak megáradtak, s a várost összefüggő víz
vette körbe).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése