Már teljesen azt hittem, hogy
végeztem a bloggal, s nem írok ide többé semmit, aztán mégis elkapott a hév.
Egyrészt lelkesedéssel töltött el, hogy elGábor blogolni kezdett, kritikákkal,
játékbeszámolókkal és mesélői anyagokkal gazdagítva az OSR közösséget. Másrészt
eszembe jutott, hogy nemsokára itt a blog hatodik születésnapja. Ha már ennyi
éven át írogattam ide, kár lenne végleg felhagyni ezzel a jó szokással. Ráadásul
nem tudtam nem észrevenni, hogy míg angolul továbbra is egymást érik az OSR
blogok (háromnak ráadásul magyar szerzője van), addig magyarul eléggé hiányos a
felhozatal. Úgyhogy visszatérek.
Méghozzá nem is akármivel, hanem
a Kazamaták és Kompániákkal.
Pontosabban egy nyári minikampány eredetileg rövidre tervezett, ám végül igencsak
részletesre sikeredett bemutatásával, amelyet a KéK új kiadásához készülő
vadonjárásos függelék tesztelése miatt hívtam életre. A függelék két új
kasztja, a druida és a kósza szerintem megér egy külön posztot, így most nem
írnék róluk részletesebben. Legyen elég annyi, hogy előbbi egy semleges pap,
aki az állatok uralásához ért az élőholtak elűzése helyett, az utóbbi pedig a
vadonban hasznos szakértelmekkel bíró harcos. Igazából magáról a KéK második kiadásáról
is lenne mit írni, hiszen rengeteg ponton el fog térni az eredeti műtől. Most
azonban koncentráljunk a minikampányra.
Amikor eszembe jutott, hogy
tesztelni kellene a vadonbéli kalandozás szabályait, akkor egy ideig törtem a
fejem, mit is meséljek. Aztán hirtelen beütött a gondolat, hogy hát annakidején
jelent meg a KéK első kiadásához egy kidolgozott háttér: Rob Conely Feketelápja. Fogtam hát ezt a kiegészítőt, s ide helyeztem az új
kampányt. Az Inuacus erőd közelében fekvő 1211 hexet néztem ki, ahol egy
hajótörést követően kezdetét vehette a felfedezésekkel teli kaland. A
választásomat az is befolyásolta, hogy Ramat romjai az erőd közelében
fekszenek, s izgalmasnak tűnt ide csábítani a játékosokat. Más kérdés, hogy
nincs meg a modul, ezért úgy döntöttem, a rövidke kis leírásból saját magam dolgozok
ki valamit hozzá. Ez meg is történt, s a második játékalkalom során a játékosok
megtalálták Ramat Lándzsáját.
Összesen 4 játékalkalom volt,
mindre valamely hétköznap délután került sor a Gépházban (hétvégén a Fantasy
AGE kampányomat mesélem általában). Az elsőn egy, a másodikon és az utolsón
kettő, a harmadikon pedig három játékos karakter kalandozott Feketeláp vidékén.
Negyedik szintről indultak. A kalandjaik során különféle útitársak csapódtak
hozzájuk.
***
Játékos karakterek:
Akkulak, a druida, aki azért jött Feketeláp vidékére, hogy
bebocsájtást nyerjen a Hamuerdőbe. (4 játékalkalom)
Ector, a kósza, aki a Feketeláp híres szervezete, a Feketelápi
Kószák társasága miatt érkezett a vidékre. (3 játékalkalom)
Drulk, a törpe, egy pénzéhes, kalandvágyó kalapácsforgató (1
játékalkalom)
A kompánia egyéb tagjai:
A Fiúk, Akkulak menyétjei, akik közül csak egy („A Fiú”) élte meg a
4. játékalkalom végét.
Alep, a beszélő seprű, aki a 4. játékalkalom alatt tartott a csapattal,
mígnem mocsári ghoulok tépték széjjel.
Finias, a 3 HD-s fegyverforgató, aki végig hű társa volt a
kompániának, természetesen a megfelelő fizetségért cserébe (egyenlő részt
kért), a 4. alkalom végén felhagyott a kalandozással, hogy az asszonyával is
töltsön már egy kis időt.
Martin, a kövérkés, okulárés, a brutalitásért és gyilkolásért,
továbbá egyéb itt meg nem nevezendő istentelen dolgokért perverz módon rajongó
író, aki önszántából csapódott a kompániához, hogy a hamarosan bekövetkező
halálukból nyerjen ihletést új regényéhez. Martin a harmadik játékalkalmon
vesztette életét, amikor gyíkemberek rontottak rájuk éjszaka. (A karakter amúgy
annyira jól sikerült, hogy az V. Kalandorok Társaságán mesélt modulomba is
bekerült.)
Névtelen óriásbéka, Akkulak állata a harmadik játékalkalom végétől
egészen a negyedikig, amikor a mocsárból előbújó ghoulok szétmarcangolták.
Regös Bendegúz, egy harci kutya, Akkulak a harmadik játékalkalom
során szerezte be és vetette uralma alá.
Will, aki Ector tanítványa volt, s egészen a harmadik játékalkalomig
hűen szolgálta mesterét, őt is a gyíkemberek mészárolták le.
1. játékalkalom (2016. július 6.)
Akkulak kalandjai vihart követő
napon vették kezdetüket, melyben hajótörést szenvedett. Először megpróbált
tájékozódni, majd megállapította, hogy keletre lehet Feketeláp Kastélytól, így
nyugatra érdemes indulnia. Keleti irányban amúgy is egy északi hosszúhajót
látott a part mentén vesztegelni, s nem igazán volt kedve a martalócok
társaságához. A partvonal hamar délre fordult (egyenesen az Inuacus erőd felé),
s a druida nemsokára összefutott Martinnal, aki a parton írogatott épp a
társaira várakozva. Ők órákkal azelőtt merültek alá egy búvárharanggal valami
titokzatos vízalatti kincs miatt. Akkulaknak nem volt kedve foglalkozni a
dologgal, s Martin is inkább vele tartott, hogy a druida kalandjaiból
(pontosabban a majdani halálából vagy egyéb egy életre szóló testi, esetleg
lelki sérüléséből) nyerjen ihletést. Gond nélkül érkeztek meg az Inuacus
erődbe. Másnap Akkulak, miután ellenállt a különböző kalandok kísértéseinek,
céltudatosan folytatta Martinnal az utat Feketeláp Kastély felé.
A következő estét egy Barinfalva
nevű településen szerette volna eltölteni nyugalomban, azonban ez nem sikerült
neki. A falusiak épp egy csónakra való szüzet készültek áldozni a démonnak, aki
a vízben él. Akkulak hamar kiderítette, hogy a démon egy régi legenda, s most
valóban eljött, az utóbbi hetekben halászokat ragad el a csónakjaikból. A falu
legvénebb lakosa állt elő az ötlettel, hogy áldozzanak fel hét szüzet a
démonnak, hogy megoldódjon a probléma. Akkulak ezt már nem hagyhatta annyiban,
ezért elvállalta, hogy maga viszi be a szüzeket a tó közepére a csónakkal, s
majd ott személyesen bizonyosodik meg a démon létezéséről. Végül kiderült, hogy
egy nagyra nőtt harcsa vadászik a tóban emberekre. Mivel a méretes jószág nem
volt hajlandó lemondani a friss húsról, ezért Akkulak és a görényei végeztek
vele.
Harmadnap főleg bolyongtak a
lápvidéken, elkerültek három táplálkozó trollt, s végül megérkeztek feketeláp
Kastélyba. Itt Akkulak felkereste a város vezetőjét, Tyrillas nagyurat, akitől
azt a megbízást kapta, hogy járjon utána a rosszhírű pletykáknak a nyugatra
fekvő régi világítótorony kapcsán. A druida ezután Thor templomába ment, s
életerős férfiak után érdeklődött, akik esetleg tudnának segíteni a
küldetésében. Finiast ajánlották neki. Így hát kissé kibővült csapattal vágtak
neki a világítótoronyhoz vezető útnak, ami igencsak eseménytelenül telt. A
toronynál azonban rögvest bajba kerültek, ugyanis a kapunál egy strázsáló
vízköpő kiszúrta őket s rájuk támadt. Miután a kőszörnyeteg csúnyán ellátta a
bajukat, visszatértek Feketeláp Kastélyba, hogy valami erősebb fegyvert nézzenek.
Akkulak végül hitelre vett egy különleges fegyverbalzsamot. Ezt rákenték Finias
pallosára, aminek köszönhetően másodjára már könnyedén végeztek a kapuőrző
bestiával.
2. játékalkalom (2016. július 21.)
Ector, a kósza épp a környéken
járt, s mikor Akkulak ismertette vele a küldetését, úgy döntött ő is
csatlakozik a kompániához. Így hát együtt ereszkedtek le a torony alatt
található kazamatarendszerbe. Lent két őrbe futottak, akikkel elhitették, hogy
csak utazók, akik eltévedtek. Az őrök útbaigazítást adtak nekik, majd
kisvártatva hívták a társaikat, hogy a tornyon kívül kirabolják ezt a néhány
balfácánt. A dolog fordítva sült el, mert a kompánia tőrbe csalta a támadókat
még a világítótoronyban. Ezután újra leereszkedtek a torony alatti járatokba,
de azt tapasztalták, hogy még jócskán akad az anyaszomorítókból, akik Atacyl
követőinek mondták magukat. Miután egy gyíkember szobor talapzatában kincsre
bukkantak, az új vagyon birtokában a visszavonulás mellett döntöttek, s
visszamentek Feketeláp Kastélyba jelentést tenni.
Útközben a mocsárban belefutottak
egy kissé zavarodott fiatalemberbe, akinek vésett pentagramma gennyedzett a
homlokán, testét szörnyű nyálka borította. Épp szakadt ruhájában bukdácsolt a
zsombékok között, mikor észrevették. Mint kiderült egy kereskedő fia, akinek a
karavánján rajta ütöttek az óriásbékák. Őt magát a békákat irányító förtelmes
nőszemély tartotta a fogságában, de végül sikerült megszöknie. Megkérte őket,
vigyék el Feketeláp Kastélyba, s ha ott megtalálja a kereskedőcéh más tagjait,
akkor még jutalomban is részesülnek. Így is lett, magukkal vitték s a jutalmuk
sem maradt el. A fiatalember még azt is felajánlotta, hogy ha elhozzák neki a
szipirtyó levágott fejét, akkor további csengő aranyak ütik a markukat.
Akkulakék előbb inkább Tyrillas
nagyúrhoz mentek jelentést tenni a világítótoronyban tapasztalt dolgokról. Ő
nem túlzottan örült, hogy nem sikerült teljesen kipucolniuk Atacyl követőit a
kazamatából, de elismerte annak jelentőségét, hogy hírt hoztak az ott található
veszélyek felől. Felajánlott nekik egy újabb küldetést. Ezzel éltek is, így
indultak el rögtön másnap keletnek, Ramat romjaihoz. Az útjuk során pusztán egy
kis csapat Furagödrösre tartó félszerzettel futottak össze, egyéb esemény nem
történt.
Ramat romjainál szörnyű mészárlás
nyomaira bukkantak. Láthatóan egy nagyobb csapat elszabadított valamit odalent,
s az utánuk jött a felszínre. Sikerült ráakadniuk egy haldoklóra, akitől
megtudták, hogy ez az egész Dermin Konar, Atacyl egyik fanatikus követőjének
műve. Dermin megunta Marakan nagyúr passzív-agresszív viselkedését Feketeláp
Kastéllyal szemben, s az ősi relikvia megszerzésére indult, hogy azzal
pusztítsa el majd ő maga a gyűlölt várost. A haldokló bevallása szerint csak azért
tartott Derminnel, mert Maracan nagyúrnak kémkedett. Megkérte a kompániát, ha
tehetik, mondják el a nagyúrnak, mi történt itt, s azt is, hogy Ramat Lándzsája
nem egy tárgy, hanem egy személy. Ezután Ector segítségével követték a
nyomokat, melyek a keleti erdőségbe vezettek. Kis idő elteltével ráakadtak egy
másfél ember magas, bronzbőrű, bronzpáncélos férfira, aki épp a menekülő
Atacyl-hívőket gyilkolászta szemfényvesztő ügyességgel forgatva lándzsáit.
Együttes erővel s némi szerencsével (no meg a Fémizzítás varázslattal) sikerült
felülkerekedniük az óvilági harcoson, Ramat Lándzsáján. Összeszedve halott harcos
két mágikus lándzsáját, visszatértek az Inuacus erődbe.
3. játékalkalom (2016. július 26.)
Az Inuacus erődből másnap indultak útnak. A
nap eseménytelenül telt, végül egy part menti helyen pihentek le aludni. Hajnalban
éhes gyíkemberek csapata rohanta meg őket. A véres küzdelemben végül sikerült
győzedelmeskedniük, de többen odavesztek. A halott társaikat a helyszínen
eltemették, majd megkeresték a gyíkemberek fészkét, ahonnan elvittek minden
értéket, amit a vadak korábbi áldozataiktól lopkodhattak össze. Emellett
magukhoz vettek két tojást is, hátha jó lesz még valamire.
Visszatérve Feketeláp Kastélyba
jelentkeztek Tyrillas nagyúrnál, aki a beszámoló után, rögtön átadta az
ajánlóleveleket (a Holderdőbe való bebocsájtáshoz, illetőleg a Feketelápi
Kószákhoz) és az ígért pénzt. Akkulak végre visszafizethette az adósságát,
plusz be is vásároltak készletekből és fegyverekből. Ezután a fogadóba mentek,
ahol felkeresték a békaiszonytól szenvedő fiatal kereskedőt, s megegyeztek
vele, hogy másnap indulnak, hogy megöljék a mocsári boszorkát. A törpe ekkor
csatlakozott a kompániához, s senkinek nem volt ellenvetése, mert egy efféle
mocsári küldetésben jól jön egy jól képzett útitárs. Másnap késve tudtak csak
indulni, mivel az éjszaka nem telt eseménytelenül.
Ectorra szégyentelenül
ráakaszkodott egy felszolgálólány a fogadóban, kisvártatva el is tűntek onnan.
Először nem aggódott senki, azonban mikor a lány Ector nélkül tért vissza,
Akkulak úgy döntött, utána jár a dolognak. Ector valóban bajban volt, ugyanis a
lányt Dermin Konar bérelte fel. A fanatikus Atacyl-követő az erdei csata óta
követte a kompániát, hogy Ramat Lándzsájának fegyvereit megkaparinthassa. A
druida kiszedte a lányból a részleteket, s hogy hova vitték a társát, majd
pedig a törpével együtt rajtaütött Derminen és hű törpéjén, Szőrös Brogon,
avagy más néven a Kutyaevőn. A rajtaütés sikeres volt, egyrészt levágták
Brogot, másrészt elfogták a menekülő Dermint. Nem mellesleg azt is sikerült
kideríteni, hogy Dermin és a világítótoronyban lévők között kapcsolat áll fenn.
Másnap végre elindultak a lápba,
hogy megöljék a boszorkányt. Ector ügyes nyomolvasásának köszönhetően hamar
ráakadtak a némber kunyhójára, egy olyan helyen, ahol különös kőromok
emelkedtek ki a mocsárból. A kalyibát árgus szemekkel figyelő óriásbékák
őrizték, két kifejlett példány és több kisebb poronty. Akkulak megkérte őket,
hogy hívják ki a nőt, akire csak az anyjukként hivatkoztak. A dagadt, békaszerű
asszony kióvakodott, s egyáltalán nem viselkedett barátságtalanul, sőt. Finiasnak
azonban sikerült leráznia magáról a bűbájt, melyet rábocsájtott a boszorka.
Több se kellett, hogy a felek egymásnak essenek. Akkulak uralma alá hajtotta az
egyik békát, miközben a boszorkány Finiason próbált épp bosszút állni, mert
ellenállt neki. A többiek a kétéltűeket aprították, több-kevesebb sikerrel,
Drulk inkább kevesebbel, mivel egy béka lenyelte. Végül azonban sikerült a lápi
banyát megölni, mire a megmaradt békák menekülőre fogták. Drulkot pedig még
időben sikerült kiszabadítaniuk. Ezután lepihentek, s az éjszakát a kunyhóban
töltötték.
4. játékalkalom (2016. augusztus 3.)
A mocsári kalyibában ébredtek. Reggeli
közben elhatározták, hogy megnézik a közelben magasodó romos, indákkal vastagon
benőtt tornyot. Drulk hátramaradt, Akkulak és Ector pedig a többiekkel elindult
a romhoz. A bejáratot megtalálni nem volt könnyű, mivel minden sűrűn borított a
növényzet, de végül bevágták magukat a torony belsejébe, néhány fojtóindát is
elintézve közben. Bent különös kalandokban volt részük. Először találkoztak egy
évszázadok óta unatkozó beszélő seprűvel, Aleppel, aki örömmel szegődött
melléjük. Alep kicsit szabadkozott a kosz miatt, míg mászkáltak a toronyban, de
mint kiderült, sosem volt az a takarítani vágyó fajta, úgyhogy nem állt neki
rendet tenni. Később egy elöntött raktárban óriáspiócával, majd ugráló,
emberevő krumplikkal küzdöttek meg. A torony legtetején pedig rátaláltak a hely
gazdájára, Eliasra, a növénymániás varázslóra. Pontosabban csak egy
növényzombira, akit a torony tetején növő hatalmas virág éltetett. Levágták
gyorsan, majd felmarkolva a kincseket visszatértek a kunyhóhoz. A hazaút
eseménydúsan telt, óriásbékákkal (őket sikerült elijeszteni végül) és mocsári
ghoulokkal is összefutottak (őket nem). Végül azonban megérkeztek Feketeláp
Kastélyba, ahol átadták a banya levágott fejét a fiatal kereskedőnek, majd eladták
az összegyűjtött értékeket és napokig dőzsöltek belőle. Finnegan a nagy
mulatozás közben jelentette be, hogy visszavonul, s ezután az asszonyával tölti
az idejét.
***
Így ért véget a negyedik kaland.
A levegőben benne van a folytatás lehetősége, hiszen Akkulak és Ector még nem
érte el a célját, de hogy valóban lesz-e, azt egyelőre nem lehet tudni. Meglátjuk.
Az biztos azonban, hogy ha folytatásra kerülne a sor, akkor itt beszámolok majd
róla.
A hexa-térképet mivel csináltad?
VálaszTörlésA szerző készítette a térképet, mi csak magyarítottuk.
TörlésA szerző amúgy ha jól rémlik Inkscape-et használt, vagy CorelDraw-t.
TörlésÜdv újra köreinkben :)
VálaszTörlésKöszi! Jó újra itt. :D
TörlésEz már hiányzott! :-)
VálaszTörlésIgazán örömteli dolog látni számomra, hogy volt (és van) tényleges közönsége a blognak. :)
TörlésMost, hogy a második Feketeláp bejegyzés miatt újraolvastam ezt az elsőt, esett le, hogy Martin, a vérengző író, mekkora poén... :D (Talán tudatalatti neheztelésed miatt is meg kellett halnia... :-) )
VálaszTörlésMost, hogy a második Feketeláp bejegyzés miatt újraolvastam ezt az elsőt, esett le, hogy Martin, a vérengző író, mekkora poén... :D (Talán tudatalatti neheztelésed miatt is meg kellett halnia... :-) )
VálaszTörlés