Hamarosan új kampányt szeretnék indítani a mostanság
igencsak pörgő Dragon Age mellé. A
rendszer a Dungeons and Dragons 5.
kiadása lesz, amellyel oldschool hangulatú dungeoneeringet tervezek mesélni.
Ehhez az inspirációt a Basic Rules és
a DMG adta elsősorban. A
következőkben röviden a szabályokról, amelyekre épül az egész. Fontos tudni,
hogy teljes mértékben kazamatázásra épül majd a kampány, tehát a városi és
vadonbéli kalandok kimaradnak (legalábbis alacsony szinteken).
Fajok terén
maradnék a leggyakoribbaknál és azoknál, amelyeket szeretek (amelyeket igazán
klasszikusnak érzek): Elf, ember, félszerzet, félelf, félork és
törpe.
Osztályok terén
kifejezetten puritán szeretnék lenni, tehát a Basic Rules 4 osztálya közül lehet választani: Harcos, kalandor, pap és varázsló. Ezekhez azonban a PHB minden
kapcsolódó jósága használható lesz, szóval a kalandornál nem csak a tolvaj
archetípus lesz elérhető, hanem például az orgyilkos is.
Tulajdonságokat
kidobjuk, ahogy a könyv is írja (4d6, a 3 legjobb eredményt összeadjuk, az így
kapott értékeket pedig szabadon osztjuk el). Ugyanakkor a játék elején a Starter Set hősei is rendelkezésre
állnak majd, ha esetleg valaki nem akar karaktert alkotni.
Hátterek közül
minden választható lesz, ami a PHB-ban benne van.
A könyvben opcióként szerepel az megterheltség számolgatása, amely befolyásolja a sebességet és a
harckészséget bizonyos súly felett. Azt hiszem, ez egy kazamatázó játékban
kifejezetten fontos szabály, lévén nem mindegy, mennyire hátráltatják a
játékosokat a zsákjaikban cipelt kincsek.
Csatákat
négyzethálós térképen fogjuk játszani, ehhez használjuk a könyv szabályait. Ki
szeretném próbálni a csoportos
kezdeményezést, amennyiben ez nem működik jól, akkor a rendes egyéni
kezdeményezésre térünk át. Használni fogjuk a DMG opcionális harci akcióit, azaz például fel lehet mászni nagyobb
lényre (Legolas vs barlangi troll). A morál
szabályt szintén használom majd a szörnyeknél. És még egyéb érdekességeket a
DMG-ből (pl. üldözés szabályait stb.)
A gyógyulás
kapcsán nehezíteni akartam a könyv alapbeállításaihoz képest a DMG alapján, de
aztán rájöttem, hogy ez nem lenne túl célszerű, mert nagyon kevés időt tudnának
úgy a kazamatában tölteni a játékosok, egy kis csetepaté után rögtön rohannának
is a felszínre egy hét pihenőre (vagy hullanának, mint a legyek, de arra meg
nem vágyom). E kapcsán mondtam le a maradandó sebek szabályáról is. Szóval
végül úgy döntöttem, hogy maradnak az alapszabályok, amelyek tulajdonképpen a Kazamaták és Kompániák regenerálódási
szabályára is hasonlítanak, ahogy ott naponta újradobtuk a HP-t, úgy itt
naponta max HP-ra töltődnek a karakterek. Annyi pluszt teszek bele, hogy a
rövid pihenő, amely után felhasználhatják a játékosok a HD kockájukat
gyógyulásra, a kazamatában nem 1 óra lesz, hanem 10 perc. Cserébe 10 percenként
dobok véletlen találkozásra is.
Tapasztalati pontot
a szörnyek
megöléséért és a kincsek elherdálásáért fogok osztani. A szerepjátékért,
karakter kijátszásáért, meg ilyen dolgokért inspirációt kapnak a játékosok.
Egyelőre ennyit. Remélem, nem felejtettem ki semmit, ha
mégis, majd pótlom. Később további részletekkel jövök majd a bázistelepülésről és a kezdőhelyzetről.
A kincsek elherdálására van külön szabály a DMG-ben? Jelenleg nekem még nem fért bele a beszerzése, így kicsit tudatlan vagyok... Ha nincs, akkor milyen arányban igazítottad a kevesebb szükséges XP-hez? Kevesebb kincset osztasz vagy az átváltási arány más?
VálaszTörlésSajnos nincs benne ilyesmi, legalábbis én nem találtam (de nekem sincs meg, szóval ez nem csoda, alaposan majd csak akkor olvasom át, ha meglesz a könyv). Nem is értem, erre miért nem gondoltak, ha már annyiféle szabály van benne. Még töröm a megoldáson a fejem.
TörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés