Az év vége a blog szempontjából gyéren sikerült, viszont más
szempontból pedig igencsak izgalmasan és sűrűn telt. Rengeteget játszottam és
meséltem, köszönhetően a Google Plusznak, s végre lezárult a Feketeláp projekt,
amit elég régóta csináltunk már. (Ami pedig igazán örömteli, hogy a szerző a
blogján megemlékezett a magyar kiadásról! :))
Kicsit jó megpihenni a munka után, de közben már készül a
Kazamata harmadik száma is. Remélem, még a tavasszal ki tudjuk hozni. Sőt,
immár abban is igencsak reménykedem, hogy szélesebb körhöz eljut majd a magazin,
ugyanis ezentúl nem KHV magazin lesz, hanem egy Kazamaták és Kompániák, Kard és
Mágia, Helvéczia fanzin. Ezt a változást többek közt az a döntés hozta magával,
hogy nem készítjük el a KHV magasabb szintre vonatkozó köteteit.
Miért? Mert a Túlélőkészlet segítségével 6. szintig el lehet
játszogatni, a fölé meg igen ritkán jut csapat. Ha meg igen, akkor ott a Kard
és Mágia a kalandozós játékokra. A Kazamaták és Kompániák egy egészen más
stílus és hangulat, ez a tipikus alacsony szintű kazamatázást hivatott
feldolgozni. Ezt tökéletesen teljesíti. Azonban, mint írtam a KéM már ott van
arra, amire a Hősök és Hatalmasok lett volna hivatott.
Ez nem jelenti azt, hogy vége a KHV-nek, szó sincs róla. A
Kazamaták és Kompániák továbbra is egy remek játék, s ehhez készíteni fogok anyagokat,
s remélhetőleg mások is. Sőt, talán valamikor egy újraszerkesztett, javított
kiadást is elkészítünk (erre vannak igen jó ötleteim). Lesz itt még sok minden,
szörnyek, varázslatok, NJK-k stb.
Más vizekre evezve szót kell ejtenem az éppen beindult
Helvéczia kampányomról. Ami igazán izgalmassá teszi, hogy élőben s Google Pluszon
keresztül is folyik a kampány. A visszajelzések elég jók, aminek nagyon örülök,
s gyűlnek az anyagok a modulokhoz is. (Ez is egy ok, hogy a magazint bővíteni
szeretném.) Később majd írok a netes tapasztalataimról is.
A Dragon Age kampány is szépen halad, a karakterek immár 6.
szint felett járnak, ám legutóbb olyan rossz helyzetbe keverték magukat (és
egymást), hogy ebből igencsak nehéz lesz kivergődniük. Jövőre kiderül, mi lesz
a csapattal. Én állok elébe az ötleteiknek, mert valami zseniálisat kell
kitaláljanak, hogy mind kijussanak a templomosok erődjéből.
A Baan Gidar áll. Rágóta várja, hogy újra kalandozókat
csábítsak a holtak termeibe. Jövőre igyekszem újra beindítani a kampányt. Biztosan
lesznek még egyéb dolgok is, mindig jönnek új ötletek. No, de mára ebből ennyi
elég, inkább foglalkozzunk az ünnepléssel.
BUÉK! :)
Érdekelne, hogy a KéK és KHV között milyen koncepcionális különbségek vannak?
VálaszTörlésAz eredeti gondolat (amit még anno solaron talált ki) az volt, hogy a rendszer három kötetre lesz bontva:
Törlés* Kazamaták és Kompániák: alacsony szintek, dungeon crawl
* Hősök és Hatalmasok: közepes szintek, wilderness (h)exploration
* Várak és Veszedelmek: magas szintek, domain management
Egy ideig úgy volt, hogy a második két kötet tartalmát részben egyesítjük és az utolsó kötetbe már csak maga a domain alapú játék került volna, hogy ne járjunk úgy, mint a Túlélőkészlettel, amit éppenséggel simán hozzá lehetne csapni a KéK-hez, felesleges külön kezelni.
Egyelőre viszont az a helyzet, hogy nem látunk akkora igényt, hogy megérje az energiabefektetést egy HéH vagy VéV megírása, mert - ahogy Narmor is írta - a KéM kész kezelni ezeket. Ezért aztán úgy döntöttünk, hogy arra koncentrálunk, ami a KéK erőssége: a kazamatákra.
Bocsánat keverem a szezont a fazonnal.
TörlésValamiért azt képzeltem, hogy a KHV egy újabb retrovariáns.:)
Nem is figyeltem a hozzászólásokat, de szerencsére Ynas már válaszolt. :) Mindenesetre azért lesz jó pár újítás az új KéKben, szóval megéri majd ránézni a 2. kiadásra.
Törlés