Mert úgy a legjobb.
Mondhatnánk. Hisz hogyan máshogy is alkothatnánk világot? Persze van annak
módja, elég belelapozni a témában megkerülhetetlen a Kard és Mágia Mesélői
irányelvek c. kötetébe. S valóban, úgy tűnik, a legtöbben az alaposan, felülről
haladva, részletesen kidolgozok mindent elven csinálják – sokszor merő
gyönyörködésből merülve el mezőgazdaságban, szokásokban stb. Az a baj velem,
hogy én nagyon szeretek játszani (mesélőként főleg), ezért aztán nem szeretnék egymagamban napokat
tölteni világalkotással.
Persze, mondhatják sokan,
hogy lusta vagyok – részben igaz is –, de már csak egyéb elfoglaltságaim miatt
is ez a legjobb módszer számomra, s így még szórakoztatóbb. Abból áll az
alulról való szettingépítésem, mely remélhetőleg egyszer majd eljut odáig is,
hogy publikálhatom, hogy csak azt készítem el, aminek feltétlenül látom játékbeli
hasznát előre, a többit pedig játék közben költöm hozzá. Sokszor az arányok azért elcsúsznak, s így például teljesen a rögtönzésre kerül a hangsúly. Ilyenkor azért észnél kell
lenni, főleg, ha ragaszkodni akarunk a következetességhez.
Visszatérve a lustaságra.
Azért nem véletlen, hogy Landar nem csak a KéK kapcsán került elő eddig
szerepjáték ügyileg, hanem a Dungeon World kampányomat is ide tettem. Persze
azért ebben az is benne van, hogy távlati terveim vannak a világgal.
Bizonyos módon a Hősök és Hatalmasok kampányom is elsősorban erre a világra
koncentrál majd. Hiszen olyan kevés minden van kőbe vésve, hogy szinte
bármilyen játékot lehet játszani rajta – persze csak a kalandozós fantasy
zsánerén belül.
Az alulról való
világépítés előnye egyben a hátránya is, hiszen bár kevés kezdeti munkát
igényel, folyamatosan hozzá kell tenni egy kicsit, lépésről lépésre. Legutóbbi
játékalkalmon például, mikor a többiek hírt szereztek az eltűnt Csillagok
Hangjáról, mely már eleve egy sikeres dobásnak (Carouse Move) volt köszönhető,
úgy véltem izgalmas lesz, ha észak felé vezetnek a szálak. S mi van északon? Hát
URXT. Bár ezt nem az aktuális játékainkhoz találtam ki, de végül is egy rpg-s
cikkhez kellett a Kazamata magazinba – na jó, már korábban eszembe ötlött, de
lényegében a cikkben manifesztálódott. Bár az, hogy pontosan mi is ez, még nem
dolgoztam ki mai napig sem, de már a kezdetekkor egyfajta Anti-Landarként képzeltem el.
Így jutottam el ennek a
cikknek az apropójához. A következő játékra néhány alapvonásban ki kell
dolgozzam URXT-ot. A Landar és az URXT közötti vidék az a Városállamok
területe, ez tipikus Ynev-vonás (eredetileg Landar előtt egy oldschool
Ynev-szettinget szerettem volna, de abból nem lett semmi végül, talán jobb is.).
Gyakorlatilag ez sem volt több egy névnél (bár volt egy térképvázlatom még
Landar környékéről, ha utaznának, de azt nem használtam fel a későbbiekben.). Így
Harklé városát is rögtönöznöm kellett, de hát annyi baj legyen. Az biztos, hogy
még felhasználom a várost a későbbiekben, talán egy angol modult, megadungeont helyezek ide, hogy lemesélhessem.
Nos, most ennyit erről.
Ideje lenne hozzálátnom URXT-hoz, persze csak nagy vonalakban, főként arra a
városra koncentrálván, ahová a szálak vezetnek. A többit majd ráérek játék
közben kiötleni, hisz nekem így a legkönnyebb. Alulról.
Uhh, csak most vettem észre, hogy közben itt lett egy új poszt. Hm, mit is mondhatnék a témáról... én is így csinálom, főleg lustaságból. Sajnos ilyenkor többet nem tudok kipréselni magamból.
VálaszTörlés