A Kazamaták és Kompániák elengedhetetlen tartozékai a csapdák, számtalan ötletet találhatunk a játékvezetőknek szóló részben rájuk, azonban valahogy a csapdák egy fontos fajtája, a sárkánytüzes csapda kimaradt. A következőkben Solaron eredeti koncepciója alapján bemutatom, hogyan működnek ezek.
A sárkánytüzes csapdáknak rendkívül sok formája van, de
egyben megegyeznek: tüzük egy jól meghatározott forrásból tör elő, mint amilyen
például egy szobor üregesre vájt szeme. Ezt takarhatja egy ékkő, s amint ezt
eltávolítják, működésbe lép a csapda, s kitör a sárkánytűz.
Mihelyst sárkánytűz éri a karaktereket, mentődobást kell
ellene tegyenek, siker esetén felezik a sebzést. Tehát a csapdák e fajtája
igencsak erőteljes, alacsony szintű játékosokra nézvést halálos lehet még „szerencsés”
esetben is.
A sebzést az is befolyásolja, milyen méretű forrásból
származik a sárkánytűz:
·
Kis: d4
·
Közepes: d6
·
Nagy: d8
Azonban a sebzés növekszik, ha a kazamata mélyebb pontján
van az adott csapda. Mindig annyi kockával kell dobnunk, ahányadik szinten „találkozunk”
a sárkánytüzes csapdával. Tehát egy negyedik szinten lévő közepes tűzforrású
csapdából 4d6 sebzéspont érkezik az óvatlan karakter felé.
Egyszerű és könnyen kezelhető szisztéma. OD&D-ben valószínűleg vagy eggyel több kockával dobnék és a legnagyobbat/legkisebbet hagynám ki (kis és nagy csapdákhoz), vagy d6 +/- 1 módosítóval dobnám.
VálaszTörlés:D A végén még belefutunk egybe NOD barátságos kis világán. ;)
TörlésJó kis csapdatípus, ezt lehet akár variálni más hatással is, például ha tűz helyett egy méregfelhő csap ki a szobor üreges szeméből...
VálaszTörlésEz a mérgező felhő jó, ki fogom próbálni. :D
Törlés