Landar városa mind a Kazamaták és Kompániák, mind pedig a Dungeon World játékaink során előkerült már. Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy írjak magáról a városról valamit. Nem közlök Landarról térképet (egyelőre semmiképp), mivel egyrészt csak vázlatokat csináltam, azt is sokfélét, másrészt még nem nagyon van kőbe vésve semmi. Igyekszem alulról építeni a világot, támaszkodva a játékosokra (pl. a törpök egy része szlávos neveket visel, s ez termékeny volt hisz innen jött a saját ötletem, hogy a törpök ősi hazája Grád), meg persze az állandóan változó elképzeléseimre is (Landar kicsit ógörög, kicsit római, kicsit bizánci, meg nyomokban reneszánsz). Ezért van az, hogy a világnak magának nincs neve, így többnyire Landarral összefüggésben emlegetem az új dolgokat. (Ilyen a Kazamatában is megjelenő Krogoth Mant és URXT.)
Az elkövetkezőkben néhány vonásban, a teljesség igénye nélkül lefestem a várost. Nem kell itt hatalmas ötletbörzére számítani, nem is ez a célom (pláne, hogy főleg a játékosoknak szánom), inkább csak segít elhelyezni Landart a fejünkben. Mi is ez, miért emlegetem a Baan Gidar kapcsán stb.
Landar:
Mikor a főváros eleste után a császári család Landarba
menekült, a város jelentéktelen határszéli település volt csupán. Ám szülei
igen korai halálát követően az ifjú és energikus Teresius ült a trónra, aki
átgondolta felmenői több száz évre visszamenő politikáját, mely a bukáshoz
vezetett: felhagyott a birodalom felsőbbrendűségi eszméjével, a háborúskodással
és gyűlölséggel, s befogadó, békés politikát hirdetett, melynek igen hamar
meglett az eredménye. Pár évtized alatt a város lakossága ugrásszerű
növekedésnek indult, s teljesen átépítették a Halhatatlan Császár – immár így
hívta mindenki az uralkodót, hisz trónra lépése óta nem öregszik, s azt
mondják, örökké fog élni – tervei alapján.
Ma Landar egy gyönyörű és nyüzsgő nagyváros, talán a világ
legnagyobb városa, igazi ékkő ebben a barbár és kietlen korban. Jó huszonötezer
ember, törp, félszerezet, félelf és félork tekinti otthonának, de elvétve még
elfeket is találni. A piacán és a Nagy Bazárban mindenféle áru megtalálható az
egzotikus gyümölcsöktől a rabszolgákon át egészen a legjobb törp fegyverekig. Kikötője
állandóan tömve, s falain jól képzett fegyveresek teljesítenek szolgálatot.
Persze a hirtelen növekedésnek megvan az árnyoldala is, bár
nappal viszonylag biztonságosnak mondható az egész város, azért éjszaka vannak
kerületek, ahol könnyen pénzét, netalántán életét vesztheti az ember. A Fekete-folyó
déli partján elterülő Szolgarét és a Kikötő a leghírhedtebb negyedek, de persze
az ember jobb, ha odafigyel az erszényére a Kereskedők Negyedében is, ahol a
már említett Nagy Bazár található.
A városban van még egy hely, melyet igencsak sok szóbeszéd
övez, ez a nekropolisz, a Baan Gidar, mely a város északi részén, egy dombon
áll. Landar többi részétől külön falak választják el, melyek már a Birodalom
idején is álltak. Sokak szerint a mélyben megelevenedett holtak kószálnak, és
gonosz kultuszok űzik sötét praktikáik, sőt vannak, akik sokkal többet sejtenek
a régi katakombák alatt.
A város legpompásabb építménye nyilvánvalóan a Palota, mely
a legtávolabb esik a tengertől, s a város legmagasabb pontjára épült. Magas,
kupolás épület, karcsú tornyai elképesztő magasságokba törnek, körülötte
kiterjedt parkok terülnek el. Alacsony, de jól védett fal választja el az
arisztokraták negyedétől, a Tükörkerttől, mely az itt található parkról kapta a
nevét, ahol hatalmas tükrökkel koncentrálják a nap fényét egy medencébe, melyben a
legtehetősebbek napfürdőzhetnek.
A császár saját testőrsége, a Rubin Gárda, veterán
harcosokból áll, akiket Vorlax, egy félork harcos vezet. Míg a Gárda a császári
palotát védi, addig a légió őrzi a várost, annak határait, s a délen húzódó
limest, mely elválasztja a lecsapolt mocsarakból életre hívott termőföldeket a
déli dzsungelekben élő vad népektől és szörnyektől.
Landar nem csak egy város, gazdasági befolyási övezete igen
nagy, a környező területeket pedig, falvakat, néhány várost és erődöt közvetlen
irányítása alatt tart. Az utóbbi néhány évben érzékelhetően terjeszkedő
politikába kezdett a Halhatatlan Császár, ami egyes északi államocskáknak és
URXT-nak igencsak ellenére van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése