Az elmúlt két napban két Dragon Age sessiont is
lejátszottunk, igazán remek hangulatú játékülések voltak (hosszuk miatt később
írok róluk beszámolót). Köztük azonban tartottunk egy rövidebb Dungeon World
játékot is, igaz, kifejezetten csak tesztjátékként, hiszen még a szabályokat
épp csak átolvastam, s több dologban nem is voltam biztos (lévén egészen más,
mint az eddig megszokott rendszereim), no meg a kalandot is ott helyben
találtam ki játék előtt. Mindenesetre szórakoztató egy session volt, lesz még
folytatás, főleg, ha megérkezik a kész könyvem a tengerentúlról.
A beszámolót a hagyományos módon írom meg, nem térek
ki rendszerbeli dolgokra (erre több példát is láttam), tehát nem lesz szó a
különböző move-okról. Majd később bizonyosan jobban kivesézem a rendszert is,
de előbb szeretném alaposan megismerni.
Játékos karakterek:
Brinton, Merun papja (Ankrim Xirax játékosa)
Pelin, a zöldszakállú druida (Kumorg játékosa)
Rolandbart, a dalos kedvű elf bárd (Scarlet Robe játékosa)
A kaland Landar városában, a Bögyös Szirénhez címezett
fogadóban vette kezdetét, mely a kikötő leghírhedtebb lebuja, a helyi csőcselék
és a rosszarcú idegenek legfőbb találkahelye. Hőseink némi rendbontással
kezdték, Rolandbart felgyújtotta az asztalukat (kiöntött egy üveg rumot, majd
rá a gyertyát), Brinton pedig varázslattal ijesztgette a bennlévőket. Végül
mindhárman távozni kényszerültek, mert a fogadós igen dühös lett a károk miatt.
Az épület előtt egy férfi várta a kompániát, s meg is tapsolta
a kis mutatványukat. Hőseink először arra gyanakodtak, hogy csak heccelni
akarja őket az idegen, azonban kiderült, látván a fogadóban a rátermettségüket
(a bajkeverésben :P), fel akarja fogadni kis csapatukat. A kikötőben horgonyozik
egy Tengeri Sakál nevű hajó, mely a délről, a Fekete-folyó vidékéről mindenféle
kinccsel tért vissza. A megbízójuk egy monolitot kért a kincsből (megfelelő
fizetségért cserébe), továbbá felhívta a figyelmüket arra, hogy sok más kincset
is találhatnak.
Hőseink elfogadták a megbízást, majd egy rövid felkészülést
követően a lebaktattak a kikötő legdélebbi részébe a Tengeri Sakálhoz. A hajó
előtt két őr állt, őrizték a fedélzetre vezető utat. Pelin ekkor félrehívta
társait, majd némi morzsát szórt az útra, aztán pedig odacsalogatott jó néhány
patkányt. Miután kiderült az egyikről, hogy a hajóról való, megérdeklődte, hány
ember van jelenleg a fedélzeten, s a rakomány is a hajón van-e még. Majd
egyességet kötött vele, hogy amennyiben ő és a családja segít nekik a hajó
kirámolásában, elvezeti őket egy kamrába, ahol ehetnek és ihatnak kedvükre
(természetesen a Bögyös Szirén tulajdonosának kontójára).
Pelin ezek után átváltozott és a patkányt követve
felderítette a hajót, előbb a bent alvó matrózokat, majd a rakteret. Eközben
Rolandbart a két strázsához ment oda, s elkezdte őket szórakoztatni, még egy
népszerű slágerre is rázendített mandolinja kíséretében. Az őröket teljesen
lekötötte a dal, így akár még Brinton is belopózhatott volna mögöttük, de még
kivárt. Pelin a raktár felderítése és a monolit meglelése után visszatért a
fedélzetre, ahol több patkánnyal együtt elkezdte rágni az egyik világításért
szolgáló lámpás kötelét. A kötél elszakadt, a lámpás pedig leesett ezzel kis
tüzet és némi pánikot okozva a hajón. A patkányok azonban eddig tartottak ki,
két pillanattal később már bőszen menekültek. Pelin is észrevette az okát, a
hajó másik oldalán erőteljesen fodrozódni kezdett a víz.
A druida nem törődött vele, a következő pillanatban már át is
változott medvévé, s úgy robogott le a pallón. A roham elsodorta az egyik őrt
odalent, a másik azonban talpon maradt, igaz nem sokáig, mert Brinton elintézte
egy varázslövedékkel (ember papként ismerhet egy varázslói varázslatot). Közben
Pelin már fordult is vissza a hajóra nyomában a pappal, ám ekkor meglátták,
hogy a korláton brekegő hangok kíséretében békaszerű humanoidok ugrálnak át. A
lények könnyedén elintézték a hőseinkre figyelő tengerészeket, míg egy részük
egyből a fedélközbe vetette be magát. Pelinék ezalatt felértek a fedélzetre, s
immár a békaemberekkel vették fel a harcot, átvágtak rajtuk a fedélköz
lejáratához, majd betörték a raktár ajtaját, fogták a monolit ládáját, s
rohantak is kifele. Mivel a békaemberek elállták az útjukat, a pap egy félelem varázslattal megijesztette őket, hogy Pelin már könnyedén szórhassa szét a kis csoportjukat.
Rolandbart végig a mólón maradt, azonban neki is meggyűlt a
baja egy békaemberrel, aki végül bele is lökte őt a vízbe, miután a bárd nagyon
ügyetlenül sújtott rá a kardjával. A humanoid nem ugorhatott azonban utána,
mivel ekkor odaért Pelin és medvemancsával hatalmasat csapott rá, ezzel
szabaddá vált az út a város felé.
Brinton még visszament volna a többi ládáért, azonban
felhangzottak a városi őrség sípjai, s pillanatokon belül megjelentek a katonák.
Végül hárman három fele mentek, majd miután mindenkinek sikerült megmenekülnie
(igaz Rolandbartot megállította egy hajléktalan, de sikerült leráznia) a Bögyös
Szirén előtt találkoztak. Itt várta őket a megbízójuk is, aki miután meggyőződött
arról, hogy a békafejes faragásokkal díszített monolit a ládában van, átadta a
jutalmukat, s távozott.
Hőseink ezután elindultak, hogy az éjszaka hátralevő részében
elverjék a megszerzett javaikat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése