Tegnap sor került a harmadik Baan Gidar
játékülésre, mely azért volt igazán rendhagyó, mert ezúttal a google+
segítségével játszottunk. Az ezzel kapcsolatos tapasztalataimról majd külön
szeretnék beszámolni, most inkább a játékról mesélek:
A kompánia:
Gregor Merenszkij, 2. szintű törpe, aki hősies
helytállásával megmentette társa életét
Random Arcz, a Fogadóból, 1. szintű tolvaj, aki
pénzszerzés reményében csatlakozott Gregorhoz
Kardali Epodos, 1 szintű pap, Xtus követője, egy
NJK, akit az új karakterlap kipróbálására alkottam, sajnos az expedícióban
életét vesztette
Továbbá 2 fegyverforgató és egy fáklyás bérenc.
A kaland kezdete ezúttal is a
Csonkolt Lovaghoz címzett fogadóhoz köthető, a kompánia tagjai itt ismerkedtek
össze. Random Arcz kérdésére, miszerint hol lehet itt gyorsan pénzt keresni,
Gregor, tapasztalt törpénk egyből a Baan Gidart ajánlotta. A beszélgetésben
Kardali Epodos is részt vett, Xtus fiatal követője, akit pedig Gregor a
purgálandó boszorkányok ígéretével csábított a katakombák hideg járataiba.
Mielőtt elindultak volna természetesen felbéreltek két keménykötésű idegent,
meg egy kisebb vézna fickót.
A délutáni verőfényben
felbaktattak a nekropoliszba, s bementek a hatalmas ravatalozóba, ahonnan pedig
le a katakombákba. Itt Random Arcz egyből megpróbálta a padlókba és falakba
temetett emberek sírjait kibontani, de nem járt sok sikerrel, mivel nem
rendelkeztek megfelelő szerszámokkal. Így hát inkább a felderítés mellett
döntöttek. Egy hatalmas terembe érve egy nem működő szökőkutat vizsgáltak meg,
majd miután nem jutottak vele eredményre, egy halom hívta fel a figyelmüket. De
mielőtt megnézhették volna, mi az, két óriási pók vetette rájuk magát a
plafonról. Az egyik bérencüket sikerült megcsípnie a póknak, azonban a vak
szerencsének köszönhetően, a fickó túlélte, s még a mérget is sikerült
leküzdenie a szervezetének. A pókokat végül legyőzték, a titokzatos halom
azonban nem bizonyult kincsnek, pusztán két ölelkező, pókhálós csontváz volt.
Ezek után egy talapzaton álló
szobrot vizsgáltak meg, gyönyörű nőt ábrázolt, azonban nem sokra jutottak vele,
hiába tapogatták végig mezítelen testét. Aztán egy különös szobába jutottak,
mely közepén hosszan tűz égett, falain pedig gyönyörű aranyfreskók sorakoztak.
A terem végében emelvényen egy kődoboz állt. A tolvaj derekára kötelet
kötöttek, majd az nagy óvatossággal indult be a terembe. Egészen a kődobozig
ment, mivel nem történt semmi, behívta maga után a törpét. Eztán elkezdte a
dárdájával piszkálni a dobozt… egyszer csak arra lett figyelmes, hogy a
szemközti falon a freskók őt nézik. Majd leléptek a falról és elkezdtek
közeledni feléjük. Random Arcz eleresztett két nyílvesszőt, de mindkettő elől
kitértek a freskók, egyszerűen kifordították testük, így pusztán vékony vonallá
váltak, semmiféle célpontot nem nyújtva. Nem volt mit tenni, Gregor megrántotta
a kötelet, s rohanni kezdett az ajtó felé Randomot maga után húzva. A freskók
utánuk vetették magukat, azonban Gregoréknak sikerült időben kijutniuk a
teremből, s becsukniuk az ajtót. Kis idővel később visszamerészkedtek a
terembe, a freskók gonosz tekintettel bámulták őket a falról, de nem mozdultak,
még akkor sem, mikor meglőtték őket íjjal. Gregor bátran bement hát s elkezdte
leverni az aranyfreskókat a falról, azok ércesen sikoltoztak, de nem tudtak
védekezni. Így aztán sikerült megszerezniük a kőláda tartalmát, egy különös
aranykoponyát. Ezt Random rakta el, ekkor, kérdezvén Gregort: „Ugye nem gond,
ha én rakom el?” „Nem, ha egyenlően osztozunk odakint.” „Persze, hogy osztozni
fogunk…” (Ezt kitörő röhögés követte.)
Később egy olajos amforákkal és rőzsével
teli teremben pihentek, mikor megjelent egy különös figura, aki békaugrásban brekegve
érkezett a terembe. Gurdulunak nevezte magát, s mint kiderült egy bizonyos
Agilulfót szolgál. Viszonylag hosszas beszélgetést követően Random fogta magát
és lelőtte az íjával. Gregornak ez nem tetszett, de nem tehetett semmit. A
különös kis alaknál egy nagy, középen lyukas aranyérmét találtak, egyik oldalán
lovagi torna, másikon pedig egy különös lovagi páncél volt látható.
Az utolsó nagy állomás a
kompániának egy hatalmas szentélyben volt, melynek padlóját emberi hamvak
alkották. A helyiség túlsó felében pedig egy szerpentines kőmagaslaton pedig
egy öklömnyi gyémánt volt. Erre a magaslatra megpróbált Random Arcz felmászni
(ismét volt kötél a derekán, hogy vissza tudják rántani, s ha körbe ment volna
a szerpentinen, akkor nem lehetett volna visszarántani), azonban olyan rosszul
lépett, hogy mászás közben leesett, s összezúzta magát, eszméletlen lett.
Gregor ezt látva úgy döntött, kezébe veszi az eseményeket és a gyémántot, ezért
a fáklyással körbement. Végül teljes tudatában annak, hogy ez csapda lesz,
elemelte a gyémántot, s elkezdett lefelé rohanni. Ekkor látta meg, hogy a társait
a hamuból formálódó alakok kezdték el körbevenni.
Ekkor vedte kezdetét a Baan Gidar
eddigi legepikusabb csatája. A hamuharcosok első áldozata az élőholtat űzni
próbáló Kardali Elegos volt, az egyik szörnyű lény lenyúlt hamukezével a pap
torkába, s megfojtotta, a földre hulló férfi erei elfeketedtek, teste elhűlt. Hamarost
az egyik bérenc is földre hullott. Szerencsére azonban megérkezett a törp, s lecsapott
egy bestiát. Kis idő múlva meghalt a másik bérenc is, majd pedig a
fáklyahordozó is földre hullt – a fáklyát a földön fekvő kába tolvaj vette
kézbe. Végül már csak Gregor állt a
szörnyekkel szemben, de kitartott (habár ekkor már menekült volna, ha tud)!
Kalapácsával csak úgy szórta az ütéseket, s bár több sebből vérzett már,
sikerült végeznie mindegyik szörnyű lénnyel.
Ezt követően, amilyen gyorsan csak
tudtak, elmenekültek a kazamatából, s nagy szerencséjükre nem találkoztak
semmivel és senkivel kifele úton. A zsákmányukon hamar túladtak, majd pedig visszamentek a fogadóba...
Bravó! Így volt! A google+ észrevételeket is várjuk! Játékosi szemszögből tökéletesen működött!
VálaszTörlésRemek játék volt, várom a folytatást :)
VálaszTörlés