A következőkben a készülő Landar kampányom isteneit mutatom be. A beosztás alapjául a DnD eredeti jellemrendszere szolgált. Habár újabb terveim szerint a Pathfinder Beginner Box rendszerével mesélek, de a régi jellemrendszert megtartom, mivel mindenképpen szeretném Kazamaták és Kompániákra is átültetni a kampányt.
Elképzeléseim szerint a játékosok csak törvényes vagy semleges jelleműek lehetnek majd, hiszen csak a legelvetemültebbek állnak a káosz szolgálatába.
TÖRVÉNY:
Astar, a nap, a tűz, a fény és az igazságosság istennője
Szimbólum: nap vagy tűz
Sokoldalúságának köszönhetően a legközkedveltebb istenek egyike. Templomai mellett egy vagy több karcsú, magas torony áll, mely tetején éjszakánként tüzet gyújtanak az istennő hatalmának jelképeként. A Halhatatlan Császár az istenek közül talán Astart tiszteli a legjobban, bár egyesek szerint csak a főpapnő miatt keresi fel rendszeresen a szentélyét. A legtöbb papnő az ő egyházában található érthető módon.
Haldon, a Kaszás
Szimbólum: koponya
Haldon hite hátborzongató, s a legtöbb jóérzésű ember szívét félelemmel tölti el, hiszen papjai rendszeres emberáldozatokat mutatnak be istenüknek. Követői azonban nem törnek a hatalom ellen, sőt beleegyeztek, hogy a Halhatatlan Császár szigorúan törvényekbe foglalja az áldozási szokásaikat, s emiatt kizárólag bűnözőket vagy rabszolgákat áldozhatnak a városban. Azonban állandó mendemondák forrása egynéhány túlbuzgó pap, akik csak istenük eredeti előírásait követik. Haldon szentélyei lépcsőzetes építmények tetejére épültek, melyek kísértetiesen hasonlítanak az Öreg Istenek zikkuratjaira.
Kutber, a törvények istene
Szimbóluma: törvénykönyv
Kutber minden törvényszegő ellensége. A törvények legyenek bármilyenek is, azokat, akik nem tisztelik és tartják be őket, megbünteti. A törvényt tartja fontosnak, nem az igazságot. Papjai a törvényszegők halálra ostorozásával váltak hírhedté. Landarban csak egy kisebb szentélyük van, s hívük se túl sok, de egyesek szerint északon vannak városok, melyeket teljesen uralmuk alá hajtottak.
Xtus, az Egyetlen, a Mindenség Ura
Szimbóluma: X
Különös isten, még inkább különös követőkkel, akik szerint csak Xtus az egy és igaz isten, így más isteneket nem hogy nem tisztelnek, de el sem ismernek. Xtus tanai leginkább a békéről és a szeretetről szólnak, melyet követői fegyverekkel terjesztenek. Gyakran kerülnek összetűzésbe más istenek követőivel, de alapvetően nem veszélyeztetik a Halhatatlan Császár hatalmát, sőt buzgó támogatói, hisz szeretnék, ha Xtus hite lenne az állam egyetlen vallása.
SEMLEGESSÉG
Fedafuce, a pénz és a jó üzletek istene
Szimbólum: mérleg
Különös isten, aki nem hívei növelését tartja elsődlegesnek, hanem hogy papjai minél több és kedvezőbb üzletet kössenek, s minél nagyobb tőkét halmozzanak fel. Templomaiban hozzáférhetők varázslatok, különleges tárgyak, isteni adományok, jóslatok, értékpapírok, s mindezekért nem kell hitet vallani, mindössze fizetni. A rossznyelvek szentélyeit bankházaknak vagy épp bazároknak nevezik, s valljuk be, funkciójuk tulajdonképpen ugyanaz.
Merun, az utazás, a forgandó szerencse és a kalandozók istene
Szimbólum: dobókocka vagy vándorbot és batyu
Igencsak közkedvelt isten, templomai és szentélyei minden városban, s az utak mentén is megtalálhatók. Papjai különös, kiismerhetetlen, öntörvényű emberek, akik sokszor veszik nyakukba az országutat. Templomai általában körszerkezetűek, s egynél több pap nincs bennük, hisz ha tehetik, akkor a világot járják, szerencsejátékokat játszanak, vagy egyéb mulatságokkal ütik az időt. Landarban egy templomon kívül még több kisebb szentélye is megtalálható, melyeket rendszerint az átutazó kalandozók gondoznak.
Nadhor, a természet arctalan istene
Szimbólum: mindenféle
Ő maga a Természet, akit a druidák és az elfek imádnak. Ábrázolásától elzárkóznak követői. Nem avatkozik be a világ dolgaiba, emiatt sokan a Mélyen Alvónak nevezik. A Halhatatlan Császár megengedte a druidáknak, hogy egy szentélyt hozzanak létre a Landar szívében terpeszkedő ligetben, ám itt leginkább csak átutazó druidák és elfek fordulnak meg, hisz hosszabb ideig egyikük sem állhatja a város kopár élettelenségét.
KÁOSZ
Awalla, a Boszorkányúrnő
Szimbólum: tűzben égő üst
A legfiatalabb káoszistenek egyike. Hajdan őrjítő szépségű boszorkány volt, aki addig üzletelt (egyesek szerint hált) démonokkal és más óvilági lényekkel, mígnem elég hatalomra tett szert, hogy istenné válhasson. Követői gonosz praktikákat űznek, embereket áldoznak és viszályt szítanak. Egyesek szerint a Halhatatlan Császár városában is akadnak követői rangos kereskedők feleségei közt, persze lehet, mindez csak szóbeszéd.
Öreg Istenek
Az ősi fajzatok istenei. Emberi elmének felfoghatatlan gonoszság vezérli tetteiket, s követőik tetteit. A vadonban megtalálni szentségtelen templomaik, ám jaj annak, aki belép a véráztatta falak közé. Az emberek csak néhányuk nevét ismerik, s azt sem tudni ezek a nevek egy, avagy több istent jelölnek: Dágon, Saggothar, Tiámat.
Mindig tiszteletreméltó ilyen gondolatokat olvasni ... hogy valakiben van annyi lelkesedés, hogy újat találjon ki. Ennek ellenére én egy kicsit generikusnak találom az isteneket, bár biztos vagyok benne, hogy aztán majd árnyaltabban meséled őket és híveiket.
VálaszTörlésEz a fajta általánosság egyet jelent a könnyebb azonosulással és elképzelhetőséggel is, elvégre jól ismert toposzokból építkezik.
VálaszTörlésJáték közben persze ezek mind bővülhetnek, ahogy a szükség és a mesélői továbbgondolás hozza.
Technikai kérdés: a Pathfinder eredetileg a kilencosztatú jellemrendszert használja?
Amund: Nos, ahogy Ynas is írta, leginkább játék közben árnyalódik majd egy-egy isten kultusza, ha szükséges lesz.
VálaszTörlésYnas: Igen, kilencosztatú.