Ezzel a címmel hirdettem meg LFX-en egy Swords Without Master játékot. Ez egy igencsak különös, de nekem
roppant mód tetsző történetalkotó játék. Szóval egészen távol áll a legtöbb
olyan dologtól, amiről itt a blogon eddig írtam. (De csak majdnem, mert a
Dungeon World is ilyen, bár nem sokban hasonlít erre a játékra, mert ehhez
képest sokkal több benne a hagyományos szerepjátékokból kölcsönzött elem.) A játékról
is az LFX-en hallottam, aztán egy közvetítést megnézve róla (egy olyan játék
volt, amelyen sajnos nem tudtam részt venni), úgy döntöttem megveszem, amúgy se
kerül sokba, s ezzel tuti játszani fogok még. Játszottam is, nem sokkal ezután
ugyanis volt szerencsém egy Urban-féle, a magus példajátékán alapuló kalandot
játszani. Remek játék volt. Több se kellett, ezután elolvastam a szabályokat, s
meghirdettem a már említett játékot LFX-en vasárnap délutánra.
Alapvetően a SWM
arról szól, hogy közösen bizonyos szabályok mentén, egy játékvezető avagy
alapjátékos vezetésével megalkotunk egy swords
and sorcery történetet, amit szívesen olvasnánk novellaként. A játékosoknak
van karaktere, ahogy a hagyományos RPG-kben is, azonban struktúrájában és a
dobások miértjében egészen eltér a játék azoktól. Nem szeretném itt hosszúra
nyújtani, de lényegében azt dobják a játékosok, milyen hangulatban (komor vagy
harsány) kell narrálniuk az épp rájuk eső történéseket (persze van még egy
csomó kis finomság, ami bonyolítja ezt). A játék amúgy körülbelül 30 oldalon
jelent meg, s tartalmaz opcionális szabályokat is, ha kampányokat szeretnénk
például köré építeni. Inspiráló.
Első mesélésemre nem a leghagyományosabb megoldást
választottam. Nemrég olvastam a Ködsárkányokat (leánynevén Eaters of the Dead), amely könyv a 13. harcos című film alapjául
szolgált. Gondoltam, egészen jó lenne ezt feldolgozni, s megnézni, hogyan
történt „valójában”. Lényegében ez volt a már említett „magusos” játékban is,
annyiban tértem el, hogy nem alkottam előre készített karaktereket, hanem
szabad karakteralkotás volt, csak azt határoztam meg, mi adja az
inspirációnkat. Az alapsztori nem áll távol a sword and sorcerytől sem, szóval
könnyen adoptálható. (Nyilván Trónok
harcát ezzel a játékkal nem lehet játszani, ez nem a mély beszélgetésekről
szól – hanem a találó egysorosokról és az akcióról).
Három kalandor vett részt a játékon: Leif Haraldsón, a keresztény hitre tért varég, akit maga a bizánci
császár tüntetett ki, Ödegaard, a
szótlan harcos, aki helyett a vállán ülő madara beszélt (a madár se volt
bőbeszédű), és Sigbjorn, a
rőtszakállú, akivel együtt utazott barátja, Geirfinn, a finn énekes.
Egy tizenhárom harcosból álló kompániával érkeztek Rothgar királyhoz, hogy
felszabadítsák földjét a wendolok, a ködből előtörő vad szörnyek hordájától. A
játék kezdetén megküzdöttek a Hurot Hallra törő majomemberekkel, s bár
visszaverték őket, kiderült, hogy azok ezalatt a király lányát, s további nőket
és gyerekeket hurcoltak el. A harcosok felkeresték a wendolok barlangját, egy
sikertelen csónakos tervet követően a rejtélyes módon bekerültek egy víz alatti
barlangba. Innen aztán eljutottak a fogva tartott nőkhöz, akiket
kiszabadítottak, és a „sárkányt felébresztve” (gyakorlatilag láva volt)
elpusztították a wendolok otthonát. Eztán persze visszatértek és a Hurot Hallt
megvédték a bosszúszomjas neandervölgyiektől. Valójában azért nem ilyen
lineáris volt a történet, voltak visszaugrások időben, ahol például a törpökkel
beszéltek (tőlük tudták meg a sárkány titkát), vagy ahol felajánlották
szolgálataikat a királynak. Végül öt harcos maradt életben a tizenháromból,
ebből a meg nem nevezett NJK kapta meg a király lányának kezét, mivel róla
kiderült, hogy királyfi. A többiek viszont mind túlélték (bár komoly sebeket
azért szereztek), és hősként tisztelik őket Rothgar királyságában azóta is.
Őszintén szólva tanulságos volt az első játék. Rájöttem,
hogy nehezebb a játékvezetés ebben a játékban, mint hittem. Többször is úgy
éreztem, nem vagyok a helyzet magaslatán. Ennek ellenére nagyon jól
szórakoztam. Gyakorolni kell, s megy ez majd jobban is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése