Sor került a második Baan Gidar játékülésre, egy darabig
egyetemi elfoglaltságaim miatt talán nem is lesz több, mindenesetre jól
sikerült a játék, meglepő módon karakterhalál még mindig nem volt – igen óvatosak
a játékosok. Sajnos a tervekkel ellentétben végül csak két játékossal
játszottunk, de a játékosaim ez nem zavarta, sőt, kifejezetten sokat nyertek
ezen, mivel kevesebb felé kellett osztani a zsákmányt.
Játékos karakterek:
Dana, tolvajnő (1. szint, majd 2. szint)
Gregor Merenszkij, a törp (2. szint)
Bérencek:
Burk, aki újra bérenc lett és 4 másik légiós
Majd 4 fegyverforgató, akik a gyors meggazdagodás reményében
csatlakoztak a kompániához.
Egy hét mulatozás és féktelen herdálás után kalandoraink a
pénzük végére nézvén úgy döntöttek, újra ideje szerencsét próbálni a
kazamatákban. Ráadásul az öreg is naponta zaklatta őket, mikor indulnak már
újra el, mikor szerzik meg a kincseket és a bizonyosságot a sírkomplexum felől.
Pont kapóra jött, hogy Burk ott sörözgetett a pultnál, így
odahívták és mondták neki, hozza a többieket, ideje újra felbaktatni a Baan
Gidarba. Szó szót követett, s egy félóra múltán már ott is voltak a légiósok,
hogy újra megkeressék havi zsoldjuk egy kis mellékessel.
Rövid séta után újra ott voltak a temetőben, s nem sokkal
később már rendezvén soraikat le is mentek a katakombákba. Egy ideig
tanakodtak, merre menjenek, de végül is sikerült megegyezni s folytatták a már
megkezdett irányban a felfedezést. Töretlenül haladtak előre, míg nem
pillantottak meg egy csapat óriáspatkányt, melyek épp három holtesten
lakomáztak. Megtorpantak, s tanakodni kezdtek… azonban ez hibának bizonyult, a
patkányok megorrontották őket, s elkezdtek feléjük közeledni, majd egy
pillanattal később már rajtuk is voltak.
A patkányok igencsak megszorongatták őket, sőt Burk egy
szerencsétlen lépésnél egyszerűen elesett, pont a patkányok közepébe, akik
szétmarcangolták. Ez igencsak meglepte társait, egyikük – aki a fáklyát vitte –
már-már futásnak eredt volna, ha nem áll mögötte Gregor, aki megakadályozta
ebben, sőt megrázva őt sikerült maradásra bírnia. A csata tovább folyt, a
patkányok megállíthatatlanul szorongatták őket, egy újabb bérenc esett el.
Végül azonban a bestiák igencsak megfogyatkoztak, s a maradék elmenekült.
Eztán átkutatták a három patkányok által összerágott hullát,
majd a kis zsákmányukat elrakva visszaindultak a ravatalozóba. A felszínen
kifizették a bérenceket, még többet is adtak, hogy legyen pénz a temetésre. Majd
visszatértek a Csonkolt Lovagba.
Másnap reggel újra elérkezettnek látták az időt, hogy megpróbáljanak
eljutni Adar Oibos sírkomplexumába. Mivel a félorkokra már nem számíthattak, új
bérencek után néztek. A fogadóban üldögélt is négy jóvágású harcos, akik épp a
reggel érkeztek a városba, hogy szerencsét próbáljanak. Gregor odatelepedett
közéjük s meggyőzte őket arról, hogy némi kockázat vállalásával igen
jövedelmező üzletbe szállhatnak be. A négy férfi az ingyen sör hatására
belement az ajánlatba.
Felbaktattak hát a Baan Gidarba, majd újra alászálltak a
mélybe. Adar Oibos sírkomplexuma tényleg arrafele volt, amerre az öreg mondta.
Kétszárnyú kapuja előtt két fegyveres bronzszobor őrködött mozdulatlanul. Az
ajtó nem volt zárva, így könnyen bejutottak. Hosszú ideig voltak a
sírkomplexumban, de ezalatt az egészet felderítették. Két irányba indulhattak,
amit először felderítettek részben járhatatlannak bizonyult: sehogy sem
boldogultak egy ajtóval. Viszont több termet is találtak, egyikben csapdát
sejtettek, mivel négy hulla feküdt a terem közepén. Egy teremben például bronzétkeket találtak,
de ezekhez nem mertek hozzányúlni. A másik irányban Adar Oibos szerelmeit
ismerhették meg, freskókon, szobrokon, majd pedig élőben, pontosabban holtan.
Az egyik szarkofágot felnyitva egy zombi ugrott rájuk, de sikerült
elpusztítaniuk.
Később újra megpróbálkoztak az ajtóval. Sehogy sem bírták
betörni, azonban Dana elővéve a tolvajszerszámait viszonylag könnyen
kinyitotta. Így aztán végre benézhettek a terembe, ahova eddig nem. Sárga penész
tenyészett itt, elállva útjukat, mely egy déli folyosón tovább vitt volna. Dana
előbb felderítette a terepet, majd felgyújtották a penészt. Nagy szerencséjük
volt, az olaj sokáig égett, a penész pedig elégett. Eztán egy különös
terembe jutottak, ahol nem egy méretes
szörnnyel, hanem egy fejtörővel kellett megküzdeniük. Ez első próbálkozásra nem
sikerült, amit igencsak megsínylett a csapat, így egy lefele vezető lépcsőt
derítettek fel, ahol egy ghoul ugrott a nyakukba egy aknából. Még ezt a
találkozást is veszteség nélkül sikerült megúszniuk.
Miután visszatértek a fejtörő termébe végre sikeresen
megfejtették a feladványt, s ezzel kinyitották a titkosajtót az előcsarnokban.
Egy csapdában ezután a fél csapat kidőlt, nagy szerencsével csak Dana és Gregor
maradt ébren, s így sikerült elpusztítaniuk a veszedelmes zúgó kristályt. Nem sokkal
ezt követően, miután felébresztették társaikat, folytatták útjukat, s belefutottak
a végső akadályba, a sír őrzőibe. Ez a küzdelem keserves volt, két bérencük is
meghalt, de sikerült átverekedni magukat az ellenen. Így végül eljutottak Adar
Oibos szarkofágjáig, mely alatt meglelték a hőn áhított kincseket.
Amibe csak tudtak, pakoltak, a bérencek is mindent
megkaptak, amit csak el tudtak vinni, majd pedig a kincsekkel, s két bajtársuk
holttestével távoztak a sírkomplexumból. Föl a felszínre.
Filmes zárásként rengés rázta meg a helyet, és a sír kapuja
beomlott mögöttük, hogy soha többé ne háborgathassa senki Adar Oibos örökké tartó
álmát…
Hali!
VálaszTörlésA DA-t csak korvonalaiban ismerem (kb. egy ismertetobol, meg a jatekkal sem jatszottam), de ennyire szerves resze az, hogy minden kalandban egy rakas elhasznalodo agyutoltelekkel (minion) maszkal a parti..? Kicsit olyan ez, mint valami "Elo Pajzs Hadmuvelet" :D.
Nocturna
Üdv!
TörlésNem része a Dragon Age-nek, de ez nem is Dragon Age. Kazamaták és Kompániák rendszerében játszunk. Ha megfigyeled, a címadás is más, mint a DA-s játékainkban. Természetesen azok is folytatódni fognak, csak előbb tényleg egyetemi dolgokkal kell foglalkozzak.
(Ugyanakkor Dragon Age-ben is engedélyeztem, hogy bérenceket fogadjanak, mert jó dolog az ilyesmi - az avárok például bérencek voltak.)
Két játékos karakter esetén majdhogynem kötelezőek a bérencek, csatlósok. Nem mindegy, hogy a tucatnyi goblin 12 támadása 2 vagy 5-6 ember között oszlik meg.
VálaszTörlésTudom, manapság az a divat, ha a hősök magukban boldogulnak, minden külső segítség nélkül, de vannak olyan játékok - a régi D&D-k pedig különösen olyanok - ahol az induló karakterek nem hidegvérű, tökös profik hanem próbálkozó amatőrök, akik még nem emelkedtek ki a hasonszőrűek tömegéből. Majd 4. szint fölött. Ha megélik. :)
Ja-ja, ertem, okes. Bocs, a rendszert beneztem - a regebbi jatekbeszamoloid is olvasgattam, es bar feltunt, hogy uj nevek vannak, valahogy nem kapcsoltam. :)
VálaszTörlésEgyebkent nem rossz dolog az, hogy kulso segitseget is fogadhatnak (2 jatekos tenyleg eleg keves), csak olyan menetrendszeruen volt benne a jatekulesek beszamoloiban, hogy azt gondoltam, ezt a rendszer "irja elo" vagy ilyesmi.
N.