2012. február 21., kedd

Félork mint fajkaszt

Már korábban megírtam, hogy az új kampányomat a Kazamaták és Kompániák rendszerében mesélem le, azonban a könyvben nem szerepelnek félorkok, akiket igencsak szeretek. Így hát kidolgoztam egy új fajkasztot. Elég sokat gondolkodtam, hogy egyensúlyban legyen a többi kaszttal, meg az elképzeléseimmel, s véleményem szerint ez nagyjából sikerült is. Persze a puding próbája az evés.

Egészen 8. szintig (az elérhető maximumig) követhető a félork fejlődése, tehát nem csak az első 3 szintet dolgoztam ki. Korábban már az összes kaszt fejlődési útját elkészítettem, egészen 14. szintig. (Igen, a készülő Túlélőkészlet, bővítettebb formában pedig a majdani Hősök és Hatalmasok számára.)

Todd Schumacher rajza (a netről szedtem)

Félork fajkaszt

Követelmény: Erő és állóképesség >= 9

Fő tulajdonság: Erő

Megkötések: A félorkok nyolcoldalú dobókockákkal (d8) dobják HP-ikat. Minden fegyverben, pajzsban és vértben jártasak. (Tulajdonságnövelésnél csak erejét növelheti, míg bölcsességét és intelligenciáját csökkentheti.)

Szintlimit: 8

Előnyök: A félorkok rendkívüli szaglással rendelkeznek, így csak 1/d6 eséllyel meglephetők (ha egy lénynek különleges képessége a meglepetés, akkor is feleannyi az esélye a meglepetésnek, például egy szarvas kaméleon 1-3/d6 eséllyel, nem pedig 1-5/d6 eséllyel lepheti meg – felfelé kerekítünk). Továbbá két óránál frissebb nyomokat 1-4/d6 eséllyel tud követni szag alapján.
Ösztönösen kedvelik a kétkezes fegyvereket, így ha ilyennel harcolnak +1-et kapnak a küzdőképességükre.
Kitartó és eredményes tenyésztésüknek köszönhetően rendkívül ellenállóak lettek, így a mentődobásaik is igencsak jók.

Fejlődés és játéktechnika:
Szint
Szükséges TP
Küzdőképesség
HD
1.
0
+1
1d8
2.
2200
+1
2d8
3.
4400
+1
3d8
4.
8.800
+3
4d8
5.
17.000
+3
5d8
6.
35.000
+3
6d8
7.
70.000
+5
7d8
8.
140.000
+5
8d8

Mentődobások:
Szint.
Méreg vagy halál
Varázspálca
Kővéválás és paralízis
Sárkánytűz
Varázslatok és varázsbotok
1-3.
10
11
12
13
14
4-6.
8
9
10
11
12
7-8.
6
7
8
9
10


Leírás: A félorkok, avagy ahogy a tudós fők nevezik őket, a fehér orkok egy őrült varázsló, Athurak Zamar, nagyravágyó kísérletének szülöttei, aki a Landartól nyugatra elterülő hegyekben ténykedett évszázadokkal ezelőtt. Teremtményei végül nem váltották be a hozzájuk fűzött reményt, mert fellázadtak a varázsló ellen, majd pedig kirajzottak a hegyekből. Félig ugyan a vad orkok leszármazottai, másrészt azonban az emberekéi, így vágynak a civilizáció, a civilizált élet után, de vad vérük gyakran bajba sodorja őket.
Landar városában viszonylag nagy számban élnek, jórészük harcosként szolgál a légióban, sőt, a Rubin Gárdának – a császár személyes testőrségének – parancsnoka, Vorlax, is egy félork.

3 megjegyzés:

  1. Érdekes, hogy a mentők és a küzdőképesség is kettesével javul, nem egyesével. Ennek van valami tervezői oka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a hagyomány. :) Amúgy Túlélőkészletet is eszerint állítottam össze.

      Törlés
    2. Nem tudtam, hogy a támadás is kettesével javult - a retroklónokat jóval jobban ismerem, mint az eredetieket :blush:

      Törlés