tag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post4982884173074017281..comments2022-04-01T09:32:49.798+02:00Comments on Kockák és Koboldok: Körök nélküli harcNarmorhttp://www.blogger.com/profile/11976116459692079988noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-18107075759115058772013-02-12T19:00:45.812+01:002013-02-12T19:00:45.812+01:00Valóban másfajta élményt kíván nyújtani a rendszer...Valóban másfajta élményt kíván nyújtani a rendszer; ehhez azonban, azt gondolom, hogy a játékosi oldalról is nagyobb szemléletváltásra van szükség.<br /><br />A D&D és egyébként a szerepjátékok 9/10-e afféle szimulációs rendszert használ. A számok így vagy úgy, de a játékvilágból következnek, interakciójuk pedig a játékvilágbeli eseményeket tükrözi.<br /><br />Amennyiben X cselekedet Y eredménnyel járt egyszer, akkor annak következő alkalommal is úgy kell lennie (vö. tudományos tesztelhetőség).<br /><br />A Dungeon World, illetőleg annak szülőjátéka, az Apocalypse World nem ilyennek van szánva. Mivel ez utóbbival (még) nem játszottam, nincsenek első kézből tapasztalataim, ugyanakkor a DW-ről elmondhatom, hogy pontosan az ismerős játékelemek azok, amelyek akadályoznak abban, hogy rendszerként is másként tekintsek a játékra.<br /><br />A My Life With Master-rel vagy a Don't Rest Your Head-del azért nem látok ilyen problémát, mert a díszlet semmiben nem követi a klasszikus kalandozós fantasy-t.<br /><br />Mindenesetre a játékot élvezem, még ha nem is élem meg sokkal másképp, mint mondjuk a KéK játékokat ;)Ynas Midgardhttps://www.blogger.com/profile/14972628887096890642noreply@blogger.com