tag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post3003838082025331975..comments2022-04-01T09:32:49.798+02:00Comments on Kockák és Koboldok: Az eltúlzott minimalizmusNarmorhttp://www.blogger.com/profile/11976116459692079988noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-9327620152401751932017-03-09T09:55:21.259+01:002017-03-09T09:55:21.259+01:00Searchers of the Unknown forevör! :PSearchers of the Unknown forevör! :PLancehttp://countersong.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-40968370601198940102017-02-16T21:58:25.625+01:002017-02-16T21:58:25.625+01:00Hát én agyfaszt kapok ezektől a minimalista játéko...Hát én agyfaszt kapok ezektől a minimalista játékoktól. Kb. egyedül a KJK tetszik, de az is csak nosztalgia miatt.Olsonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-47913368321668576912017-01-29T11:51:09.961+01:002017-01-29T11:51:09.961+01:00Hát igen, itt kezdődnek az egyéni ízlésre épített ...Hát igen, itt kezdődnek az egyéni ízlésre épített felesleges határviták... de szerintem nagyjából egyetértünk.<br />Nekem a DW minimalista, de azon az egészséges módon, amit elGabor is támogat. Ezzel együtt ultraminimalistának semmiképp sem mondanám. Nekem mégis, egy ici-picit túl egyszerű.<br />De a lényeg mindig az, hogy a végén a játékostársakkal jól szórakozzunk!<br />A Class Warfare tippet köszönöm!Éberen Őrködőhttps://www.blogger.com/profile/11796928433983067884noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-67972893364914862112017-01-28T13:44:23.467+01:002017-01-28T13:44:23.467+01:00Igen, a stílus nagyon fontos a szerepjátékos kiadv...Igen, a stílus nagyon fontos a szerepjátékos kiadványoknál is. Erre a legjobb példa talán a Helvéczia s moduljai.Narmorhttps://www.blogger.com/profile/11976116459692079988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-71225311420713856682017-01-28T13:34:17.197+01:002017-01-28T13:34:17.197+01:00Igen, a Dungeon World valóban nem tekinthető minim...Igen, a Dungeon World valóban nem tekinthető minimalistának. Az alapjai nagyon egyszerűek, de rengeteg opciót tartalmaz például a karakterfejlődéshez, ráadásul elég alaposan ki van fejtve benne minden. <br /><br />Éberen Őrködő: Ha bonyolítani akarod a DW-t, akkor ajánlom figyelmedbe a Class Warfare című kiadványt. :)<br /><br />Ynas: Köszi a linket! Látom, ElGabor írása nagyobb hullámokat vetett, mint gondoltam. :) - Amúgy bár itt nem látszik, mind az LFG.hu-n, mind pedig Facebookon sok hozzászólás érkezett ehhez poszthoz is. Szóval sikerült elérni a célt, hogy itthon is beszéljünk a témáról.Narmorhttps://www.blogger.com/profile/11976116459692079988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-53918174597567464012017-01-28T00:20:33.901+01:002017-01-28T00:20:33.901+01:00Mondjuk a DW szerintem pont nem esik az ultraminim...Mondjuk a DW szerintem pont nem esik az ultraminimalizmus kategóriájába :P Nincs türelmem még egyszer leírni, úgyhogy noisms blogján az egyik kommentemet linkelném csak, ha megengeditek:<br />https://goo.gl/rMLq8wYnas Midgardhttps://www.blogger.com/profile/14972628887096890642noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-34441781467428020582017-01-27T21:56:56.638+01:002017-01-27T21:56:56.638+01:00Egyetértek, nem jó a túlzott minimalizmus. Most is...Egyetértek, nem jó a túlzott minimalizmus. Most is az egyik projektem, hogy a DW-t kicsit bonyolítsam... meglátjuk, mire jutok. :-)Éberen Őrködőhttps://www.blogger.com/profile/11796928433983067884noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1342075498962218042.post-62719222947686922922017-01-27T15:22:13.959+01:002017-01-27T15:22:13.959+01:00Én úgy látom, hogy egy szerepjátékos szövegnek nem...Én úgy látom, hogy egy szerepjátékos szövegnek nem csak a terjedelme számít, hanem tartalma, stílusa is, ami mintegy a mélységi dimenziót adja. Egy "szerepjáték rendszer" szövege egyszer tartalmazza a szabályokat, másrészt építőkockákat ad a játékhoz (kasztok, fajok, varázslatok, felszerelések, fegyverek, szörnyek, stb.), és közben olyan szerepe is van, hogy megragadja az olvasó (potenciális mesélő) fantáziáját.<br /><br />Egy kalandmodul annyiban különbözik, hogy ott a szabályrendszer, és az "alap építőkockák" csak érintőlegesen szerepelnek, helyette bejön egy specifikusabb setting: egy labirintus, egy pár nemjátékos karakter, események és specifikus szörnyek, kincsek, helyszínek, viszonyrendszer ezek között.<br /><br />A D&D esetében a szabályok alapvonalai, és az alapvető építőkockák is adottak. Sok szöveg csupán ezeket prezentálja újra a lehető legtömörebben. Mint mikor sportot űznek abból, hogy hány embert lehet belezsúfolni egy trabantba :). Csupán egy kivonatot kapunk abból, amit amúgy is jól ismerünk. A stílus is ennek megfelelően kivonatos, semmi sincs megfelelően kifejtve. Nem elég részletes, túl felületes. Egy új olvasónak túl keveset nyújt, egy tapasztaltnak semmit. Minél kisebb a terjedelem és a zsúfoltság, annál kevésbé tudja szerepeit betölteni a szöveg.<br />Van ahol szükség van a bővebb kifejtésre. Egy nagyregény nem azért olyan hosszú, mert nem tudta a szerző rövidebben elmondani, hanem ekkora hosszt kívánt a téma. Egy szerepjátékos szövegnek is megvan az a terjedelme, amit megkíván (annak függvényében, hogy mennyi az átadni kívánt tartalom)._andrishttps://www.blogger.com/profile/08488071199643926290noreply@blogger.com